خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پارسیان خبر داد؛

تکمیل زیرساخت نظام پرداخت بانکی در عراق / تامین مالی پروژه هایی که شامل صادرات خدمات فنی و مهندسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۱۵۸۳۶

مدیرعامل بانک پارسیان گفت: با توجه به اینکه در آستانه مراسم پیاده‌روی اربعین قرار داریم تمام زیرساخت‌های راه اندازی نظام پرداخت در عراق مهیا شده تا بتوانیم به جمعیت عظیمی که در این راهپیمایی باشکوه شرکت می‌کنند، سرویس دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در سلسله نشست اتاق بازرگانی ایران و عراق که با موضوع تامین مالی صادرات در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به اهمیت بازار عراق برای ایران گفت: عراق یک شریک اصلی و مهم برای ایران است و بانک پارسیان نیز براساس همین محورها علیرغم محدودیت‌هایی که برای نظام بانکی براثر تحریم‌ها به وجود آمده تلاش خود را برای حضور قوی صادرکنندگان در این کشور انجام می‌دهد.

 وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌های بانک پارسیان در این کشور راه اندازی نظام پرداخت یا همان پیمنت است که با توجه به اینکه در آستانه مراسم پیاده‌روی اربعین قرار داریم تمام زیرساخت‌های آن مهیا شده تا بتوانیم به جمعیت عظیمی که در این راهپیمایی باشکوه شرکت می‌کنند، سرویس دهیم.

پرویزیان با اشاره به اخذ مجوز از بانک مرکزی عراق برای تاسیس شعب این بانک در این کشور گفت: ما اکنون مجوز احداث ۷ شعبه را داریم که تاکنون ۲ شعبه آن با سرمایه ۵۰ میلیون دلار تاسیس شده است و این قابلیت در این وجود دارد که سرمایه آنها افزایش پیدا کند. متاسفانه با اعمال تحریم‌های جدید نتوانستیم شعب دیگر را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم در پروژه‌هایی که شامل صادرات خدمات فنی و مهندسی می‌شود به صورت کنسرسیومی یعنی با ترکیب منابع خود و یا بانک‌های شریک نسبت به تامین مالی پروژه‌ها بنابر سقف اعلام شده بانک مرکزی اقدام کنیم.

مدیرعامل بانک پارسیان  ادامه داد: ما برای تامین مالی پروژه‌های صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالا نیاز به سه زیر ساخت در داخل داشتیم که یکی از آنها پوشش بیمه‌ای بود. صندوق ضمانت صادرات و بیمه‌های تجاری برای حمل و نقل کالایی که به بیمه نیاز دارند با ما تفاهمی امضاء کرده است و ما نیز با آموزش لازم به پرسنل اکنون این خدمات را برای صادرکنندگان به عراق انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: زیرساخت دوم با قراردادی با صندوق توسعه ملی بسته شده آماده بهره‌برداری است براساس این قرارداد سپرده‌های ارزی و ریالی به عنوان ضمانت صادرکنندگان نزد بانک پذیرفته می‌شد اگر تحریم اخیر پیش نمی‌آمد می‌توانستیم در قالب قراردادی که با صندوق توسعه ملی به امضاء رساندیم کمک زیادی به صادرکنندگان کنیم ما به صندوق توسعه ملی پیشنهاد دادیم که خوشبختانه توسط هیات امنا آن نیز تصویب شد که تامین مالی صادرات به صورت ارزی صورت بگیرد و نرخ آن براساس بازار رقابتی محاسبه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز