خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

تشریفات خروج نفتکش بریتانیایی از آب‌های ایران در حال انجام است/ پرونده تخلفات استیناایمپرو بسته نمی‌شود/صحت واگذاری سواحل مکران به جوان ایرانی در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۱۵۳

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: هیچ گروگانگیری در مورد کشتی استیناایمپرو مطرح نیست. بنا بر قانون از آنجایی که این کشتی تخلفاتی انجام داده توقیف شد و بنا بر قاعده‌های موجود در این حوزه، اول حکم رفع توقیف داده می‌شود و بعد از آن تخلفات را بررسی و حکم آن داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره وضعیت کشتی بریتانیایی در آبهای ایران گفت: کشتی استیناایمپرو رفع توقیف شده و در حال انجام تشریفات خروج از بندرعباس است.

وی تاکید کرد: البته پرونده تخلفاتی که این کشتی مرتکب شده بسته نمی‌ماند و مطابق حکمی که مرجع قضایی می‌دهد باید جرائم مورد نظر را بپردازد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مرجع قضایی داخلی و یا بین‌المللی درباره رفتار این کشتی در آب‌های ایران حکم می‌دهد، گفت: دادگستری بندرعباس مرجع قضایی است که درباره تخلفات این کشتی حکم خواهد داد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره ساعت دقیق حرکت نفتکش بریتانیایی از بندرعباس اظهار داشت: هر لحظه امکان حرکت این نفتکش وجود دارد و حکم رفع توقیف آن از مرجع قضایی صادر شده است.

وی ادامه داد: جرائم ناشی از تخطی نفتکش انگلیسی از مقررات موجود در حال بررسی است و مرجع قضایی درباره آن باید حکم صادر کند و این یک قاعده است که در ابتدا رفع توقیف داده می‌شود اما تخلفات انجام شده نادیده گرفته نمی‌شود.

راستاد با رد موضوع گروگانگیری درباره کشتی استیناایمپرو تاکید کرد: هیچ گروگانگیری مطرح نیست. بنا بر قانون از آنجایی که این کشتی تخلفاتی انجام داده توقیف شد و همان‌طور که گفتم بنا بر قاعده‌های موجود در این حوزه اول حکم رفع توقیف داده می‌شود و بعد از آن تخلفات را بررسی و حکم آن داده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تضامین مورد نیاز از نفتکش انگلیسی گرفته شده و با اخذ این تضامین حکم رفع توقیف را داده‌اند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر واگذاری سواحل مکران به یک جوان ایرانی – اسپانیایی گفت: صحت این موضوع در حال بررسی است اما این موضوع در مورد تمام سواحلی که در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی است نمی‌تواند صحت داشته باشد و اجازه نداده‌ایم فردی اختیار سواحل ما را داشته باشد.

راستاد همچنین درباره آخرین وضعیت کشتی آدریان‌ دریا اظهار داشت: پس از تخلیه بار آدریان دریا این کشتی در اختیار مالک قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز