خبرگزاری کار ایران

سرلشگر صفوی:

ما از آمریکا نیامده‌ایم و وضعیت امروز مردم را درک می‌کنیم/ اگر مردم حمایت‌مان کنند از این شرایط عبور خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۰۶۹

دستیار ویژه و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اگر ملت ایران بر حمایت برخیزند و از قوای سه گانه و اقتصاد مقاومتی و تصمیمات کلان حمایت کنند به طور قطع از این شرایط و وضعیت هم عبور خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سرلشگر سیدیحیی رحیم صفوی در حاشیه نمایشگاه تدوین نقش وزارت راه و شهرسازی در هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه جوانان نمی‌دانند این حماسه‌ها به چه نحوی اجرا شد و چگونه در جنگ به پیروزی رسیدیم، گفت: یکی از خاصیت‌های موزه دفاع مقدس این است که نسل‌های بعدی را با فرهنگ حماسه آشنا می‌سازد و به آنها نشان می‌دهد که رمز هویت، استقلال، عظمت ایران را چگونه درج کنند.

وی تاکید کرد: امیدوارایم این ابتکار و برگزاری این نمایشگاه‌ها در سایر دستگاه‌ها هم به اجرا برسد.

مشاور رهبری با بیان اینکه 31 سال از پایان جنگ می‌گذرد اما نتوانسته‌ایم این حماسه را در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی به تصویر بکشیم، اظهار داشت: هنوز نتوانستیم چهره فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها، آلمانی‌ها و آمریکایی‌ها را در عرصه‌های داخلی و خارجی روشن کنیم.

سرلشگر صفوی با بیان اینکه هنوز فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها آمریکایی و آلمانی‌ها نمی‌دانند که دولت‌هایشان در زمان جنگ با ملت ایران چه کردند گفت: در حمله به فاو از آنجایی که خلبان‌های عراقی آموزش کار با جنگنده‌های فرانسوی را نداشتند فرانسه خلبان به آنها اجاره داد تا بتوانند با آن جنگنده‌ها فاو را بمباران کنند.

وی افزود: وقتی هموطنان‌مان برای مداوای آثار بمب‌های شیمیایی به بن در آلمان مراجعه کردند پزشکان آلمانی تاثیر عامل شیمیایی را به عراقی‌ها گزارش می‌دادند که کدام عامل شیمیایی تاثیر بیشتری بر انسان دارد.

مشاور رهبری ادامه داد: تمام این اطلاعات را آلمانی‌ها و انگلیسی‌ها به عراقی‌ها گزارش می‌دادند که اسناد آنها موجود است و باید این موضوعات را اطلاع‌رسانی کنیم.

سرلشگرصفوی با بیان اینکه ملت ایران همواره شگفتی‌ساز و حماسه آفرین هستند گفت: هیچ کس فکر این را نمی‌کرد که ایران در جنگ با عراق پیروز شوند اما ملت ایران حماسه آفریندند و مطمئنم اگر روحیه ملت ایران بر مقاومت باشد از این شرایط هم عبور می‌کنیم و به شرایط مطلوب می‌رسیم اگر ملت ایران شرایط مطلوب را درک کنند.

وی ادامه داد: اگر ملت ایران بر حمایت برخیزند و از قوای سه گانه و اقتصاد مقاومتی و تصمیمات کلان حمایت کنند به طور قطع از این شرایط و وضعیت هم عبور خواهیم کرد.

سرلشگر صفوی با بیان اینکه در اول جنگ دشمن بر ما برتری داشت گفت: ما به خدا توکل کرده بودیم و به کمک‌های خداوند هم اعتقاد داشتیم الان هم خدا همان خدا است و رهبری هم 30 سال است که با قدرت ایستاده است و می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی با اشاره به نفوذ رهبری و نقش آن در برقراری امنیت گفت: چه کسی داعش را شکست داد و چه کسی توانست در برابر زورگویی‌های دشمنان بایستند به طور قطع با این رهبری می‌توانیم از این شرایط هم عبور کنیم.

وی ادامه داد: روز گذشته به دیدار رهبری رفتم و شاهد آن بودم چندین مادر فرزند خود را برای اینکه رهبری در گوش آنها اذان بگوید با خود به همراه داشتند اما از آنجایی که رهبری سرما خورده بود از این کار امتناع کرد و این نشان از دلسوزی رهبر انقلاب است.

سرلشگر صفوری با بیان اینکه همه سوار بر یک کشتی هستیم و آن هم کشتی ایران و انقلاب اسلامی است گفت: ما آنقدر فهم داریم که وضعیت امروز مردم را درک کنیم از آمریکا نیامده‌ایم و با مردم زندگی می‌کنیم بنابراین می‌دانیم مردم امروز در چه شرایطی هستند اما مطمئنیم اگر تجارب و ارزش‌های دفاع مقدس را برای جنگ اقتصادی زنده کنیم می‌توانیم از این شرایط هم عبور کنیم.

سرلشگر صفوری با بیان اینکه نارضایتی جهانی از دولت آ‌مریکا در حال افزایش است گفت: قدرت آمریکا در حال نزول است و بدانید که با مقاومت می‌توانیم در این جنگ هم پیروز شویم.

مشاور رهبری با بیان اینکه یک جبهه مقاومت با الگوبرداری از مقاومت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی شکل گرفته است گفت: ما امروز شاهد این هستیم که در لبنان، فلسطین، سوریه ، یمن و عراق از مقاومت ایران الگوبرداری شده است و با همین مقاومت پیروز میدان‌ها هستند.

وی با بیان اینکه سطح مقاومت در برابر دشمان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای افزایش یافته است گفت: افغانستان را می‌بینیم که پس از 18 سال آمریکا در آن کشور نتوانسته برای مردم امنیت، رفاه و آسایش ایجاد کند و مطمئن هستم که ملت افغان سرانجام آمریکا را از مملکت خود بیرون می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر آمریکا از کشورهای جنوبی خلیج فارس نفت می‌برد و به آنها اسلحه می‌فروشد، گفت:‌ تاکنون آمریکا 150 میلیارد دلار اسلاح جنگی به کشورهای جنوب خلیج فارس فروخته است.

وی با بیان اینکه در 28 سالگی وارد جنگ شدم و 38 سالم بودم از جبهه‌های جنگ خارج شدم، گفت: تاکنون از خاطرات جنگ دو کتاب منتشر کردم و دو کتاب دیگر در دست انتشار است و بدانید که پاسدارها دروغ نمی‌گویند و تمام صحبت‌هایم دراین کتب صادقانه بوده است و ما اهل حرف‌های بی‌ربط هم نیستیم و تمام موضوعات را صادقانه مطرح می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز