خبرگزاری کار ایران

سفیر سوریه در ایران بیان کرد:

ایران و سوریه در جنگ اقتصادی قرار دارند/ بخش خصوصی ایران در اولویت دولت سوریه

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۰۲۹

سفیر سوریه در ایران اظهار داشت: توافقی که اخیرا با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران در دمشق به امضا رسید بخش خصوصی نقش اصلی را در آن ایفا خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، عدنان محمود سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دو کشور گفت: امروز ایران و سوریه در یک جنگ اقتصادی قرار دارند و دشمن مشترک آنها یعنی غرب و آمریکا تلاش دارند با اعمال محدودیت‌ها و تحریم‌ها خواسته‌های خود را تامین کنند.

وی با اشاره به همکاری‌های دو کشور گفت: اکنون ما در بهترین وضعیت همکاری قرار داریم و می‌توانیم با کمک یکدیگر بر این دشمنی‌ها پیروز شویم. توافقی که اخیرا با حضور معاون اول رئیس جمهور ایران در دمشق به امضا رسید بخش خصوصی نقش اصلی را در آن ایفا خواهد کرد. ما نیز امیدواریم که در بازسازی و انجام پروژه‌هایی که در اثر جنگ تخریب شده‌اند به بخش خصوصی ایران کمک شود. ضمن آنکه دولت سوریه نیز اولویت را به بخش خصوصی ایران خواهد داد.

محمود تصریح کرد: برگزاری این جلسات و حضور هیات‌های اقتصادی دو کشور می‌تواند کمک زیادی در گسترش روابط تجاری دو کشور کند. اکنون نیز با توجه به حضور وزیر نفت سوریه امیدواریم بخش خصوصی ایران در این حوزه نیز فعال شود.

وی در پایان تصریح کرد: ایجاد شرکت‌های مشترک می‌تواند یکی از راه‌هایی باشد تا حضور پررنگ‌تری در پروژه‌ها و بازارهای سوریه داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز