خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو:

جذب ۱۲۰۰ میلیارد تومان از بخش خصوصی برای طرح‌های توسعه‌ای/ صادرات ۴۵۲ میلیون دلاری مس در شش ماه نخست سال

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۹۴۴

همایش توسعه فعالیت‌های اکتشافی، پهنه‌های اکتشافی ایران؛ فرصت‌ها و چالش‌ها با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، خداداد غریب‌پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در این همایش گفت: امروز شاهد هستیم که 650 هزار کیلومتر مربع اکتشاف شده است و در نظر گرفته شده پهنه‌های باقی مانده در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

وی با اشاره به ایده جایگزینی معدن به جای نفت از سوی مقام معظم رهبری گفت: این ایده مورد استقبال قرار گرفته و وزیر صمت توسعه اکتشاف و تکمیل زنجیره را به عنوان یک اولویت مطرح کرده است.

وی با بیان اینکه اولویت ایمیدرو به عنوان حلقه اول توسعه، اکتشاف است، افزود: هر میزان ارز برای به روزرسانی تجهیزات اکتشاف نیاز است، ما تامین می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 3.9 میلیارد دلار طرح برای ارسال داریم، گفت: در افق 1404 نیاز به 160 میلیون تن سنگ آهن است و خوراک ما تنها برای 20 سال بوده و این موضوع نیاز اکتشاف را نشان می‌دهد. همچنین 14.5 میلیارد دلار ایمیدرو تاکنون طرح به بهره‌برداری رسانده است.

غریب‌پور ادامه داد: با سازمان زمین‌شناسی و اکتشاف معدنی در غالب راه نقش معدن به توافق رسیده‌ایم و همچنین با سازمان انرژی اتمی و محیط زیست هم توافق‌نامه‌هایی امضا خواهیم کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در پنج ماهه ابتدای سال 98 با تکیه بر مدیریت ارزی بنگاه‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی در بخش تولید رشد داشته‌ایم، افزود: صادرات مس در شش ماهه امسال معادل کل سال قبل 452 میلیون دلار بوده است. صادرات شرکت‌های فولادی نیز نسبت به مرداد سال گذشته 37 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: از 145 هدف طراحی‌شده در نقشه راه برای ایمیدرو 46 درصد محقق شده است.

غریب‌پور افزود: در بخش خصوصی بیش از 1200 میلیارد تومان برای تزریق به طرح‌های توسعه‌ای جذب کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز