خبرگزاری کار ایران

امضای قرارداد ۵ هزار میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۸۴

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قرارداد ۵ هزار میلیارد تومانی سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی برای ایجاد بزرگترین ترمینال مکانیزه مواد معدنی کشور در بندر شهیدرجایی، فردا منعقد می شود.

‌به گزارش ایلنا، محمدعلی حسن زاده با بیان این خبر‌، اظهار داشت: ظرفیت نهایی این ترمینال ۵۰ میلیون تن و طی سه سال در سه فاز اجرایی می شود که مجموع این سه فاز معادل ۱۸۰هکتار خواهد بود.

 عضو هیات عامل سازمان بنادر افزود: این ترمینال بزرگترین ترمینال مواد معدنی در خلیج فارس و عمان خواهد شد و با توجه به ظرفیت بی نظیر معدنی کشور، تحولی شگرف در صنعت معدن ایران ایجاد خواهد شد.
 معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: بسیاری از معادن کشور به صورت مستقیم و از طریق ریل به این ترمینال متصل خواهند شد و همچنین در بخش صادرات و واردات نیز می توان از ظرفیت‌های این ترمینال مکانیزه مواد معدنی استفاده کرد.

وی از همه فعالان صنعت و معدن کشور خواست از مزیت منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی بهره بگیرند.
حسن زاده افزود: علاوه بر این فعالان اقتصادی می توانند با استقرار صنایع به منظور تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر و تولید محصول نهایی استفاده کنند یا از مزیت این منطقه برای ایجاد کارخانه و تبدیل مواد اولیه معدنی به فرآورده‌های بینابینی استفاده کرده و محصول نهایی را صادر کنند.

وی با بیان اینکه ترمینال مواد مکانیزه معدنی در بندر شهید رجایی دارای سه کارکرد خواهد بود، گفت: کارکرد اول این ترمینال صادرات مواد معدنی کشور است تا بتوانیم از امکانات بندر استفاده کنیم و با استانداردهای خیلی بالاتر کشتی ها را بارگیری کرده و قیمت تمام شده کالاها و مواد معدنی صادراتی کشور را کاهش و قدرت رقابتی صادر کنندگان در بازار هدف را ارتقا دهیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کارکرد دیگر این ترمینال مواد معدنی در بندر شهیدرجایی، ایجاد شهر لجستیک است که بر اساس آن اراضی ۲۴۰۰ هکتاری به بندر شهیدرجایی ملحق و قرار است صنایع در آن مستقر شوند.
 

وی اظهار کرد: بخش از مواد معدنی می تواند در صنایعی که در این اراضی جانمایی می شود مدنظر قرار گرفته و مواد معدنی مربوطه از ارزش افزوده بالاتری برخوردار و در نهایت هم از طریق همین ترمینال صادرات انجام می شود.

حسن زاده در خصوص سومین کارکرد این ترمینال بیان کرد: ‌می‌توان مواد با ارزش افزوده بالاتر را از دیگر کشورها وارد کرد و بعد از تولید محصول نهایی در کارخانجات، محصول را در داخل کشور استفاده یا از بندر شهید رجایی به خارج از کشور صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز