خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

اجرای طرح تبدیل متانول به پروپیلن در غرب ایران در حال بررسی است

asdasd
کد خبر : ۸۱۳۶۵۳

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از بررسی اجرای پروژه تبدیل متانول به پروپیلن (PVM) در یکی از استان‌های غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهزاد محمدی در مراسم امضای توافقنامه همکاری ارائه دانش فنی واحد تولید پلی‌اتیلن سنگین که در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست برگذار شد، گفت: هدف شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ارائه خدمت به صنعت پتروشیمی است و این وظیفه ذاتی این شرکت است،  شرکت ملی صنایع پتروشیمی به دنبال اعداد و ارقام نیست و تنها توسعه فناوری برای ما کافی است.

وی افزود: ما از گره خوردن دستان صنعت و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی خوشحال می‌شویم و این اتفاق باید تکرار شود.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی، صنعت فناورانه و پیچیده‌ای است، تصریح کرد: ۲۸۶ دانش فنی از نقاط مختلف دنیا وارد این صنعت در کشور شده است و باید به سمت اتکا و اعتماد واقعی به توانمندی‌های داخلی حرکت کنیم، نه به صورت شعاری.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی در بحث توسعه دانش فنی فرآیندها به دلیل زمان‌بری، هزینه بالا و تخصصی بودن ورود نکرده است، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی از فعالیت شرکت‌های کوچک و بزرگ برای کار در این حوزه استقبال می‌کند.

محمدی ادامه داد: ما در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در حکم پدری برای توسعه فناوری صنعت هستیم و رقیب کسی نیستیم و بنده از همه شرکت‌ها دعوت به استفاده از امکانات مجموعه شرکت پژوهش و فناوری می‌کنم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکنون هفت دانش فنی را در حوزه توسعه دانش فنی فرآیندها کسب کرده است.

وی با اشاره به اهمیت دانش فنی تبدیل متانول به پروپیلن به دلیل فراوانی گازطبیعی در کشور گفت: اجرای پروژه PVM در یکی از استان های غرب کشور در حال بررسی است و امیدوارم تا پایان سال عملیاتی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز