خبرگزاری کار ایران

یک فعال بازار خودرو در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت خودرو از زمان دلار ۲۰ هزار تومانی گران‌تر شده است/ همه منتظر یک اتفاق در بازار خودرو هستند+ لیست قیمت خودروهای پرفروش

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۷۵۲

یک فعال بازار خودرو گفت:وضعیت به گونه‌ای است که هم فروشنده و هم خریدار منتظر یک اتفاق هستند و ترجیح می‌دهند حرکتی نکنند تا ببیند فردا چه می‌شود، همین تفکرات باعث می‌شود که خرید و فروش به حداقل برسد.

سعید عبدالهی فعال بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت این بازار  در هفته گذشته گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم مانند هفته‌های قبل کماکان رکود بر بازار حاکم بود و تعداد خرید و فروش در برخی از روزها به تعداد انگشتان دست رسید.

وی در خصوص علل ادامه‌دار بودن این رکود گفت: در این بازار اخبار و جو روانی بسیار تاثیرگذار است، وقتی تلویزیون تصویر پارکینگی را نشان می‌دهد که مملو از خودرو است و اتفاقا خودرویی در آنجا وجود دارد که افراد زیادی با گذشت نوبت آنها، هنوز خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، یک جو بی‌اعتمادی و بلاتکلیفی به وجود می‌آید. به طور کلی الان وضعیت به گونه‌ای است که هم فروشنده و هم خریدار منتظر یک اتفاق هستند و ترجیح می‌دهند حرکتی نکنند تا ببیند فردا چه می‌شود، همین تفکرات باعث می‌شود که خرید و فروش به حداقل برسد.

عبدالهی افزود: نکته دیگر غیرواقعی بودن قیمت‌ها است زمانی که قیمت دلار ۲۰ هزار تومان بود هیندای اکسنت ۱۹۰ میلیون تومان قیمت داشت اما الان که دلار به ۱۱ هزار تومان رسیده قیمت این خودرو ۲۷۰ میلیون شده یا پژو ۲۰۶، ۶۰ میلیون تومان بود اما الان ۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود و این موارد نشان می‌دهد که عواملی غیر از مولفه‌های اقتصادی و نظام بازار بر قیمت‌گذاری تاثیر دارد.

وی در خصوص تغییرات قیمتی در هفته گذشته گفت: در رنج قیمت ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون، تقریبا روزی یک میلیون تومان کاهش داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم با آغاز فصل پاییز که معمولا قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند و با فروش‌های ویژه ایران خودرو و سایپا، این روند کاهشی ادامه داشته باشد.

عبداللهی در خصوص بازار خودروهای کارکرده گفت: این بازار نیز تحت تاثیر خودروهای صفر قرار گرفته و رکود بر آن حاکم است، بویژه در این فصل که کمتر کسی به فکر تعویض خودرو است. به طور کلی زمانی افراد خودروی خود را تعویض می‌کند که بازار روند ثابت داشته باشد نه اینکه هر لحظه امکان دارد که با فروش خودرو نتوانند خودروی بهتر را خریداری کنند.

وی در پایان قیمت برخی از خوردوهای پر تقاضا را در پایان هفته به این صورت اعلام کرد؛ پراید ۱۳۴  ۴۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان، پراید ۱۱۱  ۴۶.۵۰۰.۰۰۰ تومان،  ساندرو اتوماتیک ۱۷۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان، پژو ۴۰۵  ۷۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان، جک S۳  ۱۸۰.۰۰۰.۰۰۰، جک  ۲۶۰.۰۰۰.۰۰۰ S۵ ، سراتو سایپا  ۲۸۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان ، پژو ۲۰۶ تیپ۲   ۷۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۹۰.۵۰۰.۰۰۰ تومان،  پژو صندوق دار  ۹۰.۵۰۰.۰۰۰ تومان، پژو GLX  ۷۲.۵۰۰.۰۰۰  تومان و پژو پرشیا   ۹۱.۵۰۰.۰۰۰

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز