خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران:

همه مشکلات ما ناشی از تحریم نیست/ ارتقای صادرات در گرو تقویت زیرساخت‌های تولید

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۵۶۰

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران، تحول در تولید و صادرات را لازمۀ رشد و توسعۀ اقتصادی کشور دانست و زیرساخت‌های تولید را پایه و اساس ارتقای صادرات و ارزآوری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از  سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با تاکید بر اهمیت صادرات در ثبات اقتصادی کشور، افزود: توسعه صادرات برای همه کشورها مهم است، اما برای کشور ما که وابسته به صادرات نفت خام هستیم، این موضوع دارای اهمیت ویژه است.

وی توسعه صادرات غیرنفتی را نیاز انکار ناپذیر کشور برای توسعه اقتصادی عنوان کرد و گفت: همواره تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته که نشان دهنده توجه نظام به توسعه صادرات غیر نفتی است.

زادبوم با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی فعلی، ما به نگاه و فکر جدیدی در زمینه صادرات غیر نفتی نیاز داریم، تصریح کرد: طبیعی است که تحریم ها مشکلاتی برای اقتصاد ما ایجاد کرده است، اما معنی آن این نیست که همه مشکلات ما ناشی از تحریم است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: بخشی از مشکلات ما ساختاری است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند منسوب کردن همه مشکلات به تحریم کار درستی نیست  بنابراین، با توجه به شرایط موجود هنر ما این است که برنامه هایی برای یافتن راهکارهای جدید و بازارهای جدید و ویژه طراحی کنیم.

زادبوم اظهار داشت: در سازمان توسعه تجارت طرح هایی تهیه کرده‌ایم که در آنها کشورهای همسایه به عنوان بازارهای هدف مد نظر قرار گرفتند تا تسهیلات و حمایت ها روی این بازارهای هدف و خاص متمرکز شود.

وی گفت: البته در این طرح ها، بازارهای کشورهای همسایه در اولویت بودند و این موضوع به آن معنی نبود که کشورهایی مانند اندونزی و مالزی که میتوانند بازار خوبی برای برخی از محصولات ما باشند، نمی توانند مقصد صادرات باشند، بلکه اینگونه کشورها و سایر کشورهای در حال توسعه به عنوان اولویت دوم مورد توجه قرار گرفتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز