خبرگزاری کار ایران

پژمان خبر داد:

واگذاری بخشی از اختیارت بازآفرینی شهری به استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۷۹۹

مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری در جمع فرماندار و شهرداران شهرستان رشت از رویکرد جدیدی درمدیریت شهری خبر داد و گفت: بزودی بخشی از اختیارت ملی در حیطه باز آفرینی شهری به استان‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید محمد پژمان اظهار داشت: این اولین باری است که اختیارات ملی به استانها واگذار می شود تا برنامه های آن در هیئتی متشکل از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ،شهرداران ومدیران کل راه وشهرسازی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

معاون وزیر راه وشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود از شهرداران به عنوان زمامداران شهرها یاد کرد و گفت: تمامی شهرداران باید در فکر رونق اقتصادی شهر خود باشند و بر فعالیتهایی که منجر به اشتغال ودرآمد زایی است اصرار بورزند .

پژمان با بیان اینکه رونق شهرها ومیزان درآمد مردم مکمل یکدیگرند گفت: هر چه رونق اقتصادی و اشتغال درشهرها بیشتر باشد مردم نیزدر حمایت از طرح های ملی وباز آفرینی شهری مشارکت بیشتری خواهند داشت.

وی در ادامه افزود : اگرچه وجه غالب اقتصاد استان گیلان بر پایه کشاورزی استوار است  اما بخش دیگر آن اقتصاد خدماتی است که بیشترین سهم آن در حوزه تردد وحمل ونقل را شامل می شود .

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه ایجاد کمربندی ها رونق اقتصادی شهرها را از بین می برند تصریح کرد: عموما موضوعات ترافیکی با مشکلات فیزیکی وکالبدی حل نمی شود چراکه کمربندی ها با عبور مسافران از شهرها مانع توقف آنها در شهرشده ودر نتیجه رونق اقتصادی شهرها کاهش می یابد.

پژمان تمام شهرهای گیلان را مقصد گردشگری قلمداد کرد وافزود: باید شهرداران و مسئولان تلاش کنند تا با توسعه امکانات و رفاه شهری مسافران را مجبور به توقف در شهر نمایند و بدین ترتیب گردش مالی در شهر را رونق بخشند.

وی افزود: در تبصره کمیسیون عمران مجلس اختصاص  ۲هزار میلیارد تومان قیربه دستگاه های اجرایی مطرح شده که از نظر وزنی وحجمی معادل۴ میلیارد تن را شامل می شود که در صورت  اختصاص آن، ۵۰ درصداز این مجموع  به وزارت راه وشهرسازی اختصاص خواهد یافت و سهم بازآفرینی شهری از این میزان نیز ۱۰ تا ۱۲ درصد در حدود۲۰۰ هزار تن می باشد که انشاء الله  با تخصیص آن گشایشی در بخش باز آفرینی شهری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بخش اعظم سهمیه قیر دراختیار سازمان راهداری قرار می گیرد افزود: بدلیل مشمول بودن برخی پروژه های باز آفرینی باحوزه سازمان راهداری می توان از کمک آنها بهره مند شد.علاوه براین در تقسیم بندی که با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت گرفته مقرر شد شهرداری ها شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت و باز آفرینی شهری نیز شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت  را پوشش دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز