خبرگزاری کار ایران

اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ویژه دانش‌آموزان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۶۳۹

در اختتامیه اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات عنوان شد: تنها راه حل توسعه، تربیت انسانها است. اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات با محوریت برنامه‌نویسی، پروژه و رویکرد ورود به بازار کار ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ویژه دانش‌آموزان با حمایت صندوق فناوری و شکوفایی تابستان امسال برگزار شد.

این مدرسه که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی رئیس جمهور، سازمان فناوری، اطلاعات، معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، برنامه‌نویسی پروژه‌محور با رویکرد ورود به بازار کار ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسط مورد توجه بود.

مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات یک فاز از پروژه ملی توسعه نگرش کارآفرینی در حوزه فناوری و اطلاعات ویژه دانش‌آموزان مدارس سراسری کشور است.

در مراسم اختتامیه این مدرسه، امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اهمیت تربیت نسل‌های آینده برای ورود به حوزه کسب و کار فناوری اظهار کرد: تنها راه حلی که برای توسعه وجود دارد تربیت انسانها برای آینده است.

وی ادامه داد: باید انسانها را به ابزارهایی مجهز کرد تا امکان ایجاد نوآوری را داشته باشند.

ناظمی این ابزارها را آماده‌سازی زمینه برای ورود آینده‌سازان به عرصه کسب و کارهای نوین دانست.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دانش‌آموزان کسانی هستند که توسعه کشور را در آینده رقم می‌زنند به همین دلیل باید زمینه حضور آنها را از همان ابتدا در فعالیت‌های اینترنتی فراهم ساخت.

در ادامه این مراسم علی وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری با بیان اینکه ورود دانش‌آموزان به فعالیت‌های فناوری برای ما بسیار مهم است، اظهار کرد: اهمیت این موضوع به این دلیل است که آینده این کشور را دانش‌آموزان می‌سازند.

وی ادامه داد: هر دوره که می‌گذرد وضعیت برای دانش‌آموزان بهتر می‌شود چرا که در دوره ما درس را فقط برای درس می‌خواندیم اما شما درس می‌خوانید تا به هدف برسید.

وحدت با تاکید بر اینکه کشور ما کشوری ثروتمند است، افزود: ایران منابع ثروت زیادی دارد اما مهمترین آنها نیروی انسانی است.

وی اضافه کرد: اگر نیروی انسانی با انگیزه فعالیت کند به نتایج بسیار خوبی برای خود و کشورش خواهد رسید.

وحدت دانش‌آموزان را خطاب قرار داده و گفت: شما باید شرکتهای دانش‌بنیان بعدی را ایجاد کنید تا هم برای خود و هم کشورتان ثروت‌آفرینی کنید.

وی در پایان سخنان خود افزود: ما نیز در کنار شما برای رسیدن به اهدافتان ایستاده‌ایم و هر آنچه از دستمان بر می‌آید برای شما انجام خواهیم داد.

مراسم اختتامیه اولین مدرسه تابستانی فناوری اطلاعات ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه با ارائه پروژه‌های برتر برنامه‌نویسی به کار خود پایان داد.

در این مدرسه 900 نفر از دانش‌آموزان از سه استان تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی با کسب و کار اینترنتی آشنا شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز