خبرگزاری کار ایران

محمد اسلامی تاکید کرد:

بسیج همه امکانات برای بهسازی و ترمیم مسیرهای عبور زائران کربلا

asdasd
کد خبر : ۸۰۷۲۲۴

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: آماده‌سازی و بهسازی مسیرهای عبور زائران عتبات عالیات باید با حداکثر کیفیت تا پیش از شروع حرکت پیاده روی مردم انجام شود.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی در نشست هم‌اندیشی مدیران ستادی و استانی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اظهارداشت: مهمترین برنامه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در شرایط فعلی ساماندهی و مدیریت حمل‌ونقل ایام محرم و اربعین حسینی است، بنابراین آماده‌سازی مسیرها، پیش‌بینی جابه جایی مردم و آمادگی پایانه‌ها باید با کیفیت حداکثری باشد.

وی افزود: مدیران کل استان‌های مرزی باید در مسیر عبور کاروان‌های زوار بسیج شده و تسهیلات لازم همچون بهسازی و ترمیم مسیرهای دسترسی، آسفالت، علائم و خط‌کشی را به‌وجود آورند.

وزیر راه تاکید کرد: ساماندهی پارکینگ‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی و شخصی نیز باید در اولویت قرار گیرد تا شاهد مشکلات گذشته در اربعین امسال نباشیم. همچنین ترافیک طبق برنامه و مدیریت صحیح، روانسازی و پشتیبانی شود.

اسلامی بیان کرد: باید نظام یکپارچه هوشمند حمل ‌ونقل و تابع ضوابط در نظام حمل ونقل جاده‌ای کشور ایجاد شود تا براساس آن تردد مسافران و ناوگان در قالب یک نظام پایش و کنترلی قرار گیرند و شاهد بهره‌وری حداکثری نظام حمل‌ونقل جاده‌ای کشور باشیم.

وی درباره حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت گفت: در حوزه ترانزیت برخی عناصر مشکلاتی را به‌وجود آورده‌اند که باید با آنها برخورد شود.

وزیر راه افزود: برخورداری رانندگان و خانواده آنها به بیمه تکمیلی اقدام پشتیبانی از جامعه حمل‌ونقل است تا رانندگان و خانواده‌های آنها بتوانند از یک وضعیت کیفی مناسب برخوردار باشند.

اسلامی تصریح کرد: وجود آسفالت آسیب‌دیده در جاده‌ها به هیچ‌وجه پذیرفته نیست و ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها باید کیفیت مناسب و استاندارد نگهداری آزادراه‌ها را از شرکت‌های آزادراهی مطالبه و پیگیری کنند. مجتمع‌های خدماتی و رفاهی نیز باید بیشترین کیفیت ممکن را داشته باشند. در غیر این‌صورت نشان‌دهنده ضعف نظارتی است.

وزیر راه تصریح کرد: مجتمع‌های بدون کیفیت فقط در صورت برخورداری از کیفیت مناسب و استاندارد باید حق فعالیت داشته باشند که این نکته نیز باید در دستور کار سازمان راهداری  و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گیرد.

وی گفت: میزان برخورداری روستاها از راه آسفالته سال آینده باید به سه هزار کیلومتر برسد و اولویت سازمان راهداری و حل و نقل جاده‌ای ایجاد راه‌های آسفالته برای روستاهای بالای ۵۰ خانوار و سپس ۲۰ خانوار است.

اسلامی با توجه به تردد ناوگان حمل مواد معدنی در مسیرهای روستایی منتهی به معادن، تصریح کرد: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای موظف به مطالبه‌گری از معادن به خاطر تأثیر ناوگان آنها بر اضمحلال راه‌های روستایی با هدف نگهداری از آنها است.

وزیر راه ‌از تفاهم با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه‌پاسداران برای بهسازی ۷۵ هزار کیلومتر راه مال‌رو موجود خبر داد.

وی درباره حوزه ایمنی ترافیک گفت: با همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور ناجا ۲۵۱ نقطه پرتصادف بحرانی در جاده‌ها شناسایی شد که ۵۴ نقطه آن در هفته گذشته برطرف شده، برای رفع ۱۴۷ نقطه پیمانکار مشخص شده و ۵۰ نقطه باقیمانده نیز برای مناقصه معرفی شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: بخش اول اعتبار پنج‌هزار میلیارد تومانی برآورد شده برای ترمیم راه‌های آسیب‌دیده بر اثر سیلاب ابتدای امسال که ۱۵۰۰ میلیاردتومان ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز