خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

حرف‌مان با بنیاد مستضعفان برای زمان افتتاح آزادراه تهران- شمال دو تا نیست/ جاده چالوس برای اتصال به قطعه یک آزادراه تهران- شمال چند روز مسدود می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۳۱۵

وزیر راه و شهرسازی:به طور قطع با تخلف و گرانفروشی برخورد می‌کنیم اما پایه قیمت بلیت هواپیما همان قیمت‌های مصوب آذر 97 است. کسی که بالاتر از این قیمت نسبت به فروش بلیت اقدام کرده، مردم می‌توانند از آن شرکت شکایت کنند و قطعا آن شرکت جریمه خواهد شد و ملاک ما در تعیین قیمت‌ها همان نرخ مصوب آذر 97 است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حدود 2000 میلیارد تومان تفاهم‌نامه با سازمان برنامه و بودجه و در حوزه ریلی به امضا رسانده‌ایم، گفت: به دنبال امضای این تفاهم‌نامه 9 شرکت سازنده انواع واگن و 16 شرکت بهره‌بردار با یکدیگر قرارداد همکاری منعقد کردند و قراردادهای جدید هم به تدریج به امضا می‌رسند.

وی تاکید کرد: اگر در سال‌های گذشته کارخانه‌های ریلی متوقف بودند امروز شاهد فعال شدن خط تولید کارخانه‌های ریلی در داخل کشور هستیم.

اسلامی با اشاره به افزایش قیمت بلیت قطار گفت: در شرایطی که حقوق و مزایای کارکنان افزایش پیدا می‌کند و شاهد رشد قیمت کالاهای مصرفی در قطارها هستیم، طبیعی است که این افزایش قیمت‌ها برروی قیمت بلیت هم اثر می‌گذارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در شورای عالی ترابری با حضور سازمان حمایت و تعزیرات درصدی را برای افزایش قیمت بلیت در مسیرهای مختلف تعیین کردیم که این میزان افزایش قیمت متناسب با رعایت حال مردم است.

وی تاکید کرد: شرکت‌های حمل و نقلی، درآمد هزینه‌ای هستند. چه کسی باید هزینه‌های آنها را بپردازد؟ دولت که منابع یارانه‌ای برای پول بلیت را ندارد اما سعی کرده‌ایم قیمت بلیت در مسیرهای پرتردد مانند مشهد کمتر افزایش پیدا کند و در مسیرهایی که مصرف‌کننده کمتری داریم درصد افزایش قیمت بلیت بیشتر باشد.

اسلامی گفت: با در نظر گرفتن تمام این شرایط متوسط افزایش قیمت بلیت 21 درصد بوده که این یک مصوبه قانونی است اما امیدواریم شرکت‌های ریلی با افزایش قیمت بلیت، کیفیت خدمات خود را بالا ببرند و رضایت مردم را جلب کنند.

اسلامی همچنین درباره قیمت بلیت هواپیما در بازار گفت: به طور قطع با تخلف و گرانفروشی برخورد می‌کنیم اما پایه قیمت بلیت هواپیما همان قیمت‌های مصوب آذر 97 است. کسی که بالاتر از این قیمت نسبت به فروش بلیت اقدام کرده، مردم می‌توانند از آن شرکت شکایت کنند و قطعا آن شرکت جریمه خواهد شد و ملاک ما در تعیین قیمت‌ها همان نرخ مصوب آذر 97 است.

اسلامی همچنین با اشاره به آخرین وضعیت آزادراه تهران- شمال گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم عملیات عمرانی این پروژه پایان تابستان به اتمام می‌رسد. در حال حاضر 3000 نفر به صورت شبانه‌روزی در این پروژه کار می‌کنند و سیستم مدیریت بهره‌برداری به صورت آزمایشی تست خواهد شد. وقتی که آزمایش‌ها و تست‌ها به صورت کامل به اجرا رسید، مسیر را برای مردم باز می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه حرف‌مان با بنیاد مستضعفان و آقای فتاح برای تعیین تکلیف قطعه یک آزادراه تهران- شمال دو تا نیست، گفت: با آقای فتاح صحبت کردم. نظر وی این است که تمام آزمایش‌ها را انجام دهیم و روز افتتاح دهه فجر باشد. البته زودتر از این موعد هم می‌توانیم قطعه یک را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه به تمام شرکت‌ها و پیمانکاران اعلام کرده‌ایم که از منطقه یک مهاجرت کنند و برای انجام عملیات اجرایی به منطقه دو بروند، گفت: امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم بخش‌های اصلی منطقه دو را به اجرا برسانیم.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که برای اتصال قطعه یک آزادراه تهران- شمال به جاده چالوس باید 13 کیلومتر از مسیر را تعریض کنیم. بنابراین در این مدت بخش‌هایی از جاده چالوس باید مسدود شود اما در حال حاضر که در ایام تابستان هستیم، سفر مردم از جاده چالوس زیاد است و به همین دلیل نمی‌توانیم جاده چالوس را مسدود کنیم.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که با همکاری پلیس راه چند روز در اواسط هفته جاده چالوس برای عملیات تعریض و اتصال به قطعه یک آزادراه شمال بسته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز