خبرگزاری کار ایران

امسال رخ داد

تزریق بیش از یک میلیارد مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۱۴۹

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تزریق یک میلیارد و ۵ میلیون مترمکعب گاز به مخزن سراجه قم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از شرکت ملی نفت ایران، رامین حاتمی گفت: در سال ۱۳۹۷ در مجموع یک میلیارد و ۲۶ میلیون مترمکعب گاز به این مخزن تزریق و ۷۷۳ میلیون مترمکعب بازتولید شده بود.

وی درباره فعالیت‌های انجام‌شده به منظور جمع‌آوری گازهای همراه گفت: شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پیرو ابلاغیه وزارت نفت مبنی بر جمع‌آوری گازهای مشعل، اقدام به برگزاری مزایده واگذاری گازهای مشعل کرد و نخستین طرح در میدان نفت‌شهر و سومار اسفندماه ۱۳۹۷ واگذار شد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: با اجرایی شدن قرارداد فروش گاز میدان‌های نفت‌شهر و سومار، روزانه از سوزاندن حدود ۱۰ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌شود.

به گفته حاتمی، با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گازهای مشعل میدان‌های چشمه‌خوش، آبان، پایدار غرب، سروستان و سعادت‌آباد، دالپری، دهلران و دانان نیز امسال واگذار می‌شود.

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران یکی از پنج شرکت اصلی تولیدکننده نفت و گاز در ساختار شرکت ملی نفت ایران است که در سال ۱۳۷۷ تاسیس شد. این شرکت در مجموع مسئولیت توسعه و تولید از ۸۴ میدان گازی و نفتی را به‌عهده دارد که تاکنون ۱۳ میدان گازی و ۱۳ میدان نفتی توسعه یافته و در مدار تولید قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز