خبرگزاری کار ایران

در دیدار وزرای نیروی ایران و روسیه انجام شد؛

تاکید روسای کمیسیون همکاری‌های تهران و مسکو بر تسریع پروژه‌های دوجانبه

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۰۹۲

وزیر نیرو در جریان سفر خود به روسیه با «الکساندر نواک» وزیر انرژی این کشور دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، روسای کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور در این نشست درباره موضوعات مختلفی از جمله پیگیری پروژه‌های دوجانبه و توافقات صورت گرفته در پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه که خردادماه امسال در شهرهای تهران و اصفهان برگزار شده بود به مذاکره پرداختند.

در این نشست آخرین وضعیت ساخت نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک استان هرمزگان با استفاده از وام دولت روسیه و پروژه برق‌سازی راه‌آهن گرمسار- اینچه برون مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف بر لزوم تسریع در روند اجرای این دو پروژه مهم تاکید کردند.

وزیر انرژی روسیه با ابراز خرسندی از اتمام فرایند قانونی داخلی ایران به منظور پیوستن این کشور به اتحادیه اقتصادی اوراسیا، گفت: طبق توافق های صورت گرفته مقرر شده که از چهارم آبان‌ماه موافقتنامه موقت تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا وارد فاز اجرایی و عملیاتی شود.

نواک در این دیدار خواستار اجرایی شدن موافقتنامه سه جانبه ایران، روسیه و قزاقستان به منظور ورود موقت گندم، ترانزیت و سوآپ آن شد که این مهم نیز با قول مساعد اردکانیان و پیگیری جدی از سوی طرف ایرانی همراه بود.

وزیر انرژی روسیه همچنین با استقبال از همکاری‌های دو طرف در زمینه هوافضا خواستار همکاری دوجانبه در حوزه‌های انرژی دیجیتال شد که این مهم مورد استقبال طرف ایرانی قرار گرفت.

همچنین در پایان این نشست نیز اردکانیان از وزیر انرژی روسیه برای شرکت در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی برق ایران دعوت به عمل آورد که این امر نیز با استقبال طرف روسی همراه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز