خبرگزاری کار ایران

از سه‌شنبه در بورس انرژی کلید می‌خورد؛

عرضه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام در بازار مشتقه بورس انرژی ایران

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۸۷

مدیرعامل بورس انرژی ایران از آغاز عرضه اولیه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام از روز سه شنبه این هفته خبر داد.

به گزارش ایلنا، سید علی حسینی درباره عرضه اولیه ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام گفت: این اوراق از تاریخ 12 /06 /98 و تحت عنوان اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی توسط وزارت‌اقتصاد، به نمایندگی از ایران به ارزش 13،000 میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نمادهای "سنفت 991"، "سنفت 993" و "سنفت 995" عرضه خواهند شد.

وی افزود: همچنین روز چهارشنبه مورخ 13 /06 /98 اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی عرضه شده توسط وزارت‌اقتصاد به نمایندگی از ایران به ارزش 12،000 میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی ایران در نمادهای "سنفت 992"، "سنفت 994" و "سنفت 996" عرضه خواهند شد.

مدیرعامل بورس انرژی ایران افزود: سه‌شنبه و چهارشنبه 12 /06 /98 و 13 /06 /98 در مجموع 3،344،275 قرارداد سلف موازی استاندارد نفت خام با هدف تامین مالی فعالیت‌های دولت عرضه اولیه خواهد شد.

به گفته وی، مدت و سررسید قراردادهای مربوط به اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام سبک داخلی 13‌ ماهه بوده و اوراق مذکور در نمادهای سنفت 991، سنفت 992، سنفت 993، سنفت 994، سنفت 995 و سنفت 996 به روش حراج ناپیوسته به عموم سرمایه‌گذاران عرضه می شوند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: این اوراق منضم به اختیار خرید و فروش تبعی است و مهلت تسویه در دوره عرضه اولیه و معاملات ثانویه یک روز کاری پس از انجام معامله و تسویه نقدی در سررسید حداکثر سه روز کاری پس از آخرین روز معاملاتی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز