خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت در گفت‌وگو با ایلنا:

شرکت‌های بزرگ درهای خود را بر روی استارت آپ‌ها باز کنند/ ۱۸ درصد صنعت کشور متعلق به صنایع غذایی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۳۸۲

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های بزرگ باید زمینه ورود استارتاپ ها و شرکتهای دانش بنیان را فراهم آورند.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی در گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش ‌بنیان و استارت‌‌آپ‌‌های صنعت غذایی افزود: مشکلات برخی تولید کنندگان خصوصا در بخش بازار، با ایده های نو و خلاقانه قابل حل است و باید به بانگاه باز فرصت را به شرکت‌‌های دانش ‌بنیان داد.

معاون طرح و برنامه افزود: استفاده از شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره ارزش محصولات غذایی می‌تواند یک تحول جدی باشد.

وی گفت: از سال 2011 موضوع انقلاب چهارم صنعتی وارد ادبیات اقتصادی دنیا شد و از سال 2016 بطور جدی کشورهای مختلف به این موضوع ورود کردند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد : اگر به انقلاب چهارم صنعتی که موضوعاتی همچون، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و... وارد نشویم قطعا در آینده در رقابت های خارجی ناموفق خواهیم بود.

زرندی گفت: ظرفیت استفاده از موج انقلاب چهارم در سه بعد حاکمیت، جامعه و کسب و کار ها قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: در بخش حاکمیت باید سیاست گذاری ها و قوانین با توجه به این موج جدید انجام شود .

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: در بخش کسب و کار هم باید فعالان تولید خود را با این تحولات هم راستا نمایند تا از گردونه رقابت خارج نشوند.

زرندی گفت: در برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت به این مقوله توجه شده و آن را دنبال می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت صنایع غذایی اشاره کرد و افزود: صنایع غذایی به دلیل ظرفیت‌ها و زمینه‌های داخلی، بازار مناسب کشور و قابلیت‌های خوب صادراتی به کشورهای منطقه، صنایع غذایی را جزو مزیت‌های کشور کرده است.

معاون طرح و برنامه گفت: حدود 18 درصد صنعت کشور را صنایع غذایی تشکیل می دهند و ما در این صنعت باید بسوی برند سازی حرکت کنیم.

وی دیگر ویژگی صنایع غذایی را صادرات غذای حلال ذکر کرد و گفت: در زمینه غذای حلال در منطقه و حتی آسیا می توانیم جایگاه خوبی پیدا کنیم.

زرندی گفت: با نگاهی به 5 قلم اصلی واردات می بینیم محصولات غذایی حجم بالای را به خود اختصاص داده است، لذا باید در این زمینه فعالانه تر عمل کرد.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: شرکت های بزرگ صنایع غذایی نیاز های خود را در بخش تولید و تجارت اعلام کنند تا با همکاری شرکت‌های دانش بنیان آن را حل کنند.

بنا براین گزارش، گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌‌های دانش ‌بنیان و استارت‌‌آپ‌‌های صنعت غذایی به همت صندوق نوآوری و شکوفایی به مدت 3 روز برپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز