خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا عنوان شد:

امکان استفاده از ۳۰۰ مگاوات برق نیروگاه پره‌سر برای تولید بیت‌کوین

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۴۴۶

مدیر نیروگاه پره‌سر گفت: ما 900 مگاوات ظرفیت تولید داریم اما امسال 600 مگاوات به شبکه تحویل داده‌ایم، تصمیماتی مبنی بر اختصاص 300 مگاوات باقیمانده به استخراج کنندگان بیت کوین اتخاذ شده اما فعلا در حد حرف است و ارتباطی هم به ما ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا امیریان مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر در حاشیه بازدید از این نیروگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه سیکل ترکیبی پره‌سر با ساختار BOT ظرفیت 968 مگاوات و متشکل از دو بلوک و هر بلوک شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار است.

وی افزود: این نیروگاه در راستای افزایش راندمان و کاهش مصرف سوخت با استفاده از تکنولوژی داخل کشور در قالب نیروگاه سیکل ترکیبی احداث شده و برگرفته از الگوی زیمنس است.

امیریان با بیان اینکه نیروگاه پره‌سر توسط گروه مپنا و سایر کارخانجات داخل کشور ساخته شده است، سهم داخلی سازی آن را 93 درصد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه راندمان نیروگاه 50 درصد است، به مباحث زیست محیطی آن اشاره و تصریح کرد: استان گیلان یک استان سبز است و ما می‌خواهیم به ساختار ‌آن آسیبی نرسد، بنابراین یکی از اهداف ما رعایت مباحث زیست محیطی است. هر سه ماه یک بار سازمان‌های زیست محیطی گزارش کار می‌گیرند خودمان هم دائم وضعیت نیروگاه را آنالیز می‌کنیم و مواد خروجی آب و فاضلاب آزمایش می‌شود تا در حد استاندارد نگاه داشته شوند.

مدیر نیروگاه پره‌سر همچنین گفت: این نیروگاه در فاز گازی شامل چهار واحد گازی با ظرفیت 162 مگاوات و در فاز بخار شامل دو واحد بخار با توربین کلاس E و ظرفیت 160 مگاوات است.

وی با بیان اینکه نیروگاه پره‌سر قابل توسعه به دو بخش دیگر در بخش سیکل ترکیبی است، خاطرنشان کرد: توربین بخار نیروگاه تحت لیسانس زیمنس است و کنداکتورها با سیستم آب دریا خنک سازی می‌شوند.

وی درباره تاثیر تحریم و قطع ارتباط با شرکت زیمنس در کارکرد نیروگاه اظهار داشت: قبل از سال 89 انتقال تکنولوژی انجام شده و تمام تغییرات و امور سوپروایزری توسط گروه مپنا انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد حتی ما در حد سوال و جواب هم نیازی به کارخانه سازنده توربین‌ها نداریم.

امیریان افزود: برق تولیدی این نیروگاه با قرارداد خرید تضمینی از سوی شرکت برق حرارتی به مدت 20 سال خریداری شده است.

وی با بیان اینکه تولید برق نیروگاه پره‌سر توسط پست 400 کیلوولت به شبکه برق سنکرون می‌شود گفت: امسال به علت بارش‌های خوب ابتدای سال در کمترین نسبت به سال گذشته از ما درخواست شد یعنی پارسال 700 مگاوات برق وارد شبکه کردیم که این میزان امسال با 10 درصد کاهش به 600 مگاوات رسید.

امیریان همچنین میزان مصرف سوخت گازی برای هر مگاوات برق را 300مترمکعب گاز و برای همین میزان تولید برق معادل سوخت مایع 300 لیتر گازوئیل عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال ایلنا درباره استفاده استخراج کنندگان رمزارز از ظرفیت خالی نیروگاه خاطرنشان کرد: با توجه به قرارداد خرید تضمینی این نیروگاه شرکت برق حرارتی درباره نوع مصرف برق نیروگاه تصمیم‌گیری می‌کند.

امیریان ادامه داد: به طور مثال با توجه به اینکه ما 900 مگاوات ظرفیت تولید داریم اما 600 مگاوات امسال به شبکه تحویل داده‌ایم تصمیماتی مبنی بر اختصاص 300 مگاوات باقیمانده به استخراج کنندگان بیت کوین اتخاذ شده اما فعلا در حد حرف است و ارتباطی هم به ما ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز