خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی مطرح کرد:

ممنوعیت واردات ۵۰۰ قلم کالا در سال گذشته/مهلت یک‌هفته‌ای برای حل مشکلات شرکت‌های هپکو، آذرآب و پارس واگن

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۳۱۳

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه محصولاتی که در داخل کشور تولید می شوند واردات نداریم و سال گذشته واردات ۵۰۰ قلم کالا که ارزش آنها بالای ۳ میلیارد دلار بوده است را به خاطر حمایت از تولید داخل ممنوع کردیم.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی پس از جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مرکزی که با محوریت مسایل سه شرکت هپکو، آذرآب و پارس واگن در اراک برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این جلسه تکالیف دستگاه‌های مختلف برای حل و فصل مسایل این سه شرکت مشخص و قرار شد هر دستگاهی تکلیف تعیین شده خود را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه برای انجام برخی اقدامات از ۴۸ ساعت تا یک‌هفته زمان‌بندی شد، تصریح کرد: اقدامات در حوزه‌های مربوط به بانک و سازمان‌خصوصی و... بوده که امیدواریم با انجام آنها این شرکت‌ها به ظرفیت تولید خود بازگردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت شرکت هپکو را از شرکت‌های پرتوان کشور و دارای محصولاتی بی‌نظیر دانست و بیان کرد: پس از واگذاری مشکلاتی برای این شرکت به وجود آمد که سعی داریم این مشکلات را حل کنیم. البته در یک‌سال گذشته مشکلات این شرکت تا حدودی حل شده بود و تولید در این شرکت در حال انجام بوده اما با توجه به مشکلاتی که سهامدار بخش‌خصوصی داشته مشکلاتی برای این شرکت پیش آمد که تمهیدات لازم برای حل آنها اتخاذ شد.

او با بیان اینکه در زمینه محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند واردات نداریم، افزود: سال گذشته واردات ۵۰۰ قلم کالا که ارزش آنها بالای ۳ میلیارد دلار بوده را به خاطر حمایت از تولید داخل ممنوع کردیم و هر کجا احساس کنیم برای کالایی امکان ساخت داخل است، واردات آن را ممنوع می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز