خبرگزاری کار ایران

صادق آبادی مطرح کرد:

تولید ۹۰ میلیون لیتر بنزین با بالاترین استاندارد در کشور

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۳۷۷

معاون وزیر نفت تاکید کرد که ۹۰ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ و یورو ۵ در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا صادق آبادی در چهارمین همایش مسوولیت اجتماعی در صنعت نفت اظهار داشت: سال ابتدایی دولت یازدهم میزان تولید بنزین با کیفیت در کشور صفر بود. سال ۹۶ میزان تولید بنزین با کیفیت به ۲۸ میلیون لیتر رسید که ۱۷ میلیون لیتر از پالایشگاه شازند و یازده میلیون لیتر از پالایشگاه اصفهان تولید شده است.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۷ ۴۵ میلیون لیتر دیگر به رقم ۲۸ میلیون لیتر بنزین با کیفیت از پالایشگاه ستاره خلیج فارس اضافه شد که میزان گوگرد آن فقط نیم پی پی ام بود. علاوه بر آن ۱۲ میلیون لیتر از پالایشگاه بندرعباس و ۳ میلیون لیتر نیز پالایشگاه تبریز اضافه شود یعنی ۶۰ میلیون لیتر بنزین با کیفیت به کشور اضافه شد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ۱۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی ۹۰ میلیون لیتر بالاترین استانداردهای زیست محیطی را دارند .

وی گفت: سال‌های ۹۰ و ۹۱ روزهایی که در کشور به دلیل آلایندگی تعطیل می‌شد بسیار زیاد بود و فشارهایی بابت بیماری‌های تفنسی به مردم  وارد می شود که شاید قابل اندازه‌گیری نباشد.

صادق آبادی ادامه داد: کشوری که ۴۰۰ میلیارد دلار جی دی پی دارد هر یک روز تعطیلی یک میلیارد دلار خسارت به کشور وارد می کند اما امروز حتی یک روز هم به خاطر آلودگی هوا بابت بنزین تعطیلی نداریم.

معاون وزیر نفت همچنین به تولید گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ و یورو ۵ تولید می شود که بین ۱۰ تا ۵۰ پی پی ام گوگرد دارد و با ۲۰ میلیون تولید دیگر از پالایشگاه اصفهان این رقم به ۷۰ میلیون لیتر تولید بنزین با کیفیت یورو ۴ و یورو ۵ می رسد .

وی با اشاره به آمادگی زنجیره پالایشی کشور در تمامی شرایط خاطرنشان کرد: زمان وقوع سیل غیر از ۴ یا ۵ جایگاه عرضه سوخت بقیه سه‌هزار و ۶۰۰ جایگاه کشور در آمادگی کامل بودند یعنی به طول کلی ۹۹/۹۹ درصد آمادگی برای سوخت رسانی وجود داشت.

وی همچنین گفت: در زمان وقوع سیل هیچ‌یک از خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده نیز دچار مشکل نشده‌اند با توجه به اینکه بیشتر وقوع سیلاب در مناطق جنوبی کشور بود غیر از پالایشگاه کرمانشاه هیچ‌گونه کاهش ظرفیتی نه در انتقال، تولید نداشتیم بنابراین می‌توان گفت ما در بدترین شرایط هیچ‌گاه تسلیم نشده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز