خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی عنوان کرد:

٥٢٠ هزار میلیارد ریال برنامه پرداخت سال‌جاری بانک کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۶۲

مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: برنامه پرداخت بانک کشاورزی در سال‌جاری ٥٢٠ هزار میلیارد ریال است که تا کنون ١١٨ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، روح‌الله خدارحمی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت با اشاره به تخصیص ١.٥ میلیارد دلاری برای توسعه مناطق روستایی، اظهار کرد: بانک کشاورزی تا کنون ٤٤ هزار و ٨٥٥ میلیارد ریال تسهیلات در قالب این طرح از سهم خود پرداخت کرده  است. از این محل ٤٨ هزار کسب و کار کوچک در روستاها تامین مالی شده است.

خدارحمی متوسط پرداخت تسهیلات در طرح توسعه اشتغال پایدار در روستاها را ١٢٠ میلیون تومان عنوان کرد که امکان اشتغال حداقل ٢ نفر به ازای هر کسب و کار را فراهم می‌کند.

وی درباره سود تسهیلات پرداختی گفت: تامین تسهیلات ارزان‌قیمت یک اصل در بانک کشاورزی است و بر همین اساس طیف وسیعی از سودها برای کسب و کارهای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است.

خداکرمی اضافه کرد: سود تسهیلات پرداختی از محل سپرده‌ها ٤ درصد، سود تسهیلات اشتغال روستایی ٦ درصد، سود تسهیلات مشاغل کوچک مانند گلخانه، گیاهان دارویی، پرورش ماهی در دریا و... ٩ درصد، سود تسهیلات برای تامین برق ١٥ درصد و تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش ١٨ درصد است.

وی متوسط سود تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی را ١٢ تا ١٤ درصد عنوان کرد.

مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به خسارت سیل اخیر به بخش کشاورزی گفت: برای جبران خسارت سیل به بخش کشاورزی 900 میلیارد تومان در نظر گرفته شده که  با سود 4 درصد در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. در لیست پرداخت‌های خسارات استان لرستان در اولویت قرار دارد و تاکنون 70 درصد پیشرفت در پرداخت به سیل‌زدگان این استان پیشرفت داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه پرداخت خسارت سیل‌زدگان عقب‌افتادگی‌هایی داریم تمام سعی ما براین است که عقب‌افتادگی‌ها  کشاورزان و روستاییان سیل‌زده را سریع‌تر جبران کنیم.

خدارحمی درباره زمینه مختلف پرداخت تسهیلات به پخش کشاورزی گفت: یکی از مواردی که برای ما بسیار اهمیت دارد توسعه مکانیزاسیون است که طی شش‌سال گذشته حدود شش هزار میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: در بخش مکانیزاسیون کشت برنج تا امروز یازده هزار و هشتصد و پنجاه و شش فقره تسهیلات به میزان 3هزار و 614 میلیارد ریال با نرخ سود پانزده درصد پرداخت کرده‌ایم.

خدارحمی از دیگر فعالیت‌های پراهمیت برای بخش کشاورزی و پرداخت تسهیلات را توسعه کشت و گلخانه‌ای دانست و گفت: طبق توافقی که با وزارت جهاد کشاورزی داشته‌ایم سال‌جاری 5 هزار هکتار گلخانه با تسهیلات 9 درصدی احداث خواهد شد.

مدیرعامل بانک کشاورزی از امحال وام 273هزار کشاورز خسارت دیده خبرداد و گفت: مبلغ تسهیلات پرداخت شده به این کشاورزان 3 هزار و 700 میلیارد تومان بوده که به میزان یک هزارو 650 میلیارد تومان آن مشمول بخشودگی جرائم شده است.

خدارحمی بابیان اینکه رشد قابل توجهی در پرداخت تسهیلات ارزان قیمت داشته‌ایم، افزود: طی سه ماهه نخست امسال نسبت منابع تسهیلات ارزان قیمت به گران قیمت رشد 54 درصدی داشته است. افزایش اشتغال نیز از دغدغه‌های مهم دیگر ما است که بر همین اساس ایجاد 170 هزار شغل جدید در قالب طرح اشتغال روستایی در دستور کار گرفته است.

مدیرعامل بانک کشاورزی در پایان گفت: از محل طرح اشتغال روستایی پرداخت یک‌هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات که برعهده بانک کشاورزی بوده باقی‌مانده که به تدریج و با سود شش‌درصد به روستا و عشایر پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز