خبرگزاری کار ایران

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی:

قطعات خودرو از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۰۷۳

معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قطعات خودرو که تامین آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در جلسه هماهنگی واردات قطعات و مواد اولیه شرکت های خودروسازی کشور از طریق بندر چابهار، افزود: مواد اولیه و قطعات خودرو که تامین آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است در آینده از طریق بندر چابهار وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار جایگاه ویژه و استراتژیکی در کشور دارد، تصریح کرد: اختصاص ۵۰ درصد کالاهای اساسی وارداتی دو شرکت بزرگ دولتی کشور از طریق بندر چابهار توسط وزارت صمت ابلاغ شده است.
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور، کلید توسعه محور شرق است.
ضرورت رفع موانع
حمزه کشاورز؛ رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی نیز در این نشست با تاکید بر رفع برخی موانع و تعامل شرکت های خودروسازی و گمرک چابهار به منظور سرعت بخشیدن به تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار، اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم باید نسبت به ارائه تسهیلات لازم و تامین تجهیزات مورد نیاز اقدام شود.
 
بندر چابهار؛  محدودیتی در پذیرش کالا و کشتی ندارد
همچنین بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلیت بالای بندر چابهار در تخلیه و بارگیری کالا، گفت: این بندر با ظرفیت تخلیه و بارگیری ۸.۵ میلیون تن کالا شرایط مطلوبی برای صادرات و واردات کالا دارد.
 
وی اظهار کرد: در این راستا ۳۰ دستگاه استراتژیک به منظور سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری به تجهیزات این بندر اضافه شده است.
 
آقایی با اشاره به استانداردهای بالای بندر شهید بهشتی چابهار، اظهار کرد: این بندر قابلیت پذیرش کشتی های اقیانوس پیما را دارد و از نظر پذیرش سایز کشتی نیز محدودیتی ندارد.
 
در این نشست مقرر شد پس از ارائه مشوق ها و کاهش هزینه های تمام شده کالا با هم افزایی سازمان بنادر و دریانوردی و سایر ارگان های مرتبط نسبت به انتقال بخشی از کالاهای مورد نیاز خودروسازی های کشور اقدام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز