خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر در گفت‌وگو با ایلنا:

شکست تمرکز کالای ایرانی در بنادر امارات/ بنادر عمان و قطر جایگزین ترانشیپ کالای ایرانی از امارات می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۴۲۴

معاون سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شرایط تحریم کشورمان، این علاقه‌مندی برای شکست تمرکز کالا ایرانی در بنادر امارات وجود دارد و بنادر کشورهای عمان و قطر می‌توانند جایگزین بنادر امارات برای ترانشیپ، تخلیه و بارگیری کالای ایرانی باشند.

جلیل اسلامی، معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به برنامه دولت برای تمرکززدایی ترانشیب بار و کاهش وابستگی از بنادر امارات متحده عربی، اظهار داشت: این موضوع سیاست جدیدی نیست و از گذشته به دنبال اجرایی کردن این برنامه بوده‌ایم.   

وی افزود: چشم اندازی برای توسعه حمل و نقل کشور  وجود دارد و راهبردهایی هم برای تحقق این چشم انداز در نظر گرفته شده است. در این میان نکته اصلی این است که وظیفه داریم بنادر کشورمان و ارتباط بنادر ایران با سایر بنادر دنیا را توسعه دهیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تحقق این اهداف را در دو جهت دنبال می‌کنیم، گفت: از طریق پاسخ‌گویی مناسب به تجارت کشور و نقش آفرینی در سطح منطقه و بین‌الملل اهداف مورد نظر را دنبال می‌کنیم. وظیفه ما این است که امکانات سخت‌افزار و نرم‌افزاری را به نحوی مدیریت کنیم که اولا در خدمت تجارت کشور باشد و روند تجاری را تسهیل و همچنین کارکرد منطقه‌ای و بین‌المللی خود را هم حفظ کند.

اسلامی با اشاره به نقش بنادر امارات متحده عربی در منطقه اظهار داشت: بنادر امارات به غیر از کارکرد ملی خود،  به منطقه توزیع و ترانشیپ کالا تبدیل شده‌اند و جزو بنادر هاب منطقه هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه شرایط سیاسی و اقتصادی سال‌های گذشته باعث شده بنادر امارات به بنادر هاب منطقه تبدیل شوند، گفت: در شرایطی که ظرفیت تجاری و جمعیت ایران و میزان مصرف در کشورمان بسیار بیشتر از امارات است، از همه مهم‌تر فرصت انتقال کالا به کشورهای CIS را داریم، باید بتوانیم از این موقعیت برای تبدیل بنادر کشورمان به بنادر هاب منطقه استفاده کنیم.   

معاون سازمان بنادر افزود: اگر مجموعه شرایط اقتصاد و سیاسی اجازه دهد بنادر ما پتانسیل تبدیل به بنادر هاب منطقه را دارند چراکه هم در پس کرانه و اتصال به کشورهای  CIS و هم در پیش کرانه و اتصال به اقیانوس هند ظرفیت های قابل توجهی در بنادر ایران وجود دارد.  

اسلامی تاکید کرد: در شرایط تحریم کشورمان، این علاقه‌مندی برای شکست تمرکز کالای ایرانی در بنادر امارات وجود دارد و بنادر کشورهای عمان و قطر می‌توانند جایگزین بنادر امارات برای ترانشیپ، تخلیه و بارگیری کالای ایرانی باشند.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز