خبرگزاری کار ایران

صادق نجفی مطرح کرد:

دستور وزیر صمت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شده

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۹۰

دستیار ویژه و مشاور وزیر صمت از ابلاغ ۱۴ برنامه مهم و تاثیرگذار این وزارتخانه برای اصلاح صنعت خودرو به خودروسازان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، صادق نجفی با اعلام این خبر افزود: وزیر صنعت دستور لازم را برای جلوگیری از  افزایش قیمت خودروهای پیش‌فروش شده معوق طبق قرارداد به خودروسازان صادر و بر اعمال کنترل قوی‌تر در سیستم فروش خودرو برای رسیدن خودرو به دست مصرف کننده واقعی تاکید کرد.

وی اضافه کرد: برای ترخیص خودروهای وارداتی در گمرک و جلوگیری از رشد روزافزون قیمت در بازار خودروهای خارجی وارداتی نیز اقدامات موثری انجام شده است.

دستیار ویژه و مشاور وزیر صنعت با بیان اینکه کاهش نوسان‌ها و ثبات بخشیدن به بازار خودرو از ابتدای سال و نیز افزایش عرضه خودرو به بازار صورت‌گرفته، افزود: سیاست کاهش واردات کالاهای تولید داخل و افزایش صادرات به اجرا درآمده و از بخش‌خصوصی برای سرمایه‌گذاری در توسعه ساخت داخل دعوت به عمل آمده است.

وی ضمن اعلام اینکه چهار هزار میلیارد تومان به خودروسازان برای تزریق در بخش قطعه‌سازی پرداخت شده، گفت: رونق تولید با تأمین مواد اولیه برای بخش تولید و رساندن تولید روزانه صنعت خودرو از ۴۰۰ دستگاه به دو هزار و ۲۰۰ دستگاه در روز در دستور کار قرار گرفت.

دستیار ویژه و مشاور وزیر صنعت افزود: جلوگیری از واردات قطعاتی که در کشور تولید می‌شود، به خودروسازان دستورات لازم داده شده و به معاونت‌های امور صنایع و ایدرو در ارتباط با استفاده حداکثری از سرمایه‌های انسانی کشور درزمینه ساخت داخل، تاکید شد.

نجفی حمایت از واگذاری خودروسازان به بخش‌خصوصی را تنها راه نجات صنعت‌خودرو دانست و گفت: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان در همکاری با قطعه‌سازان در بخش ساخت داخل قطعات‌ های‌تک و حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخلی سازی قطعات های‌تک به عمل آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز