خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا؛

پیمانکاران، فضولات را به گندم اضافه کرده‌اند/ دستگیر شدگان دولتی نیستند/ گندم آلوده در بازار مصرف توزیع نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۵۸۸

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: در موضوع ترکیب نخاله‌ها و فضولات حیوانی با گندم در شهرستان گنبد کاووس، هیچ یک از دستگیرشدگان همکار شرکت غله نیستند و همگی از کارمندان شرکت پیمانکار هستند.

یزدان سیف در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با تاکید بر اینکه در موضوع پیش آمده برای گندم، سازمان غله استان گلستان باید پاسخگو باشد،‌ افزود: البته هیچ یک از دستگیرشدگان که اکنون در زندان هستند همکاران ما در شرکت غله نیستند.

وی ادامه داد: دستگیر شدگان همگی کارمندان شرکت پیمانکار بخش خصوصی هستند.

سیف با بیان اینکه تخلف انجام شده در حال پیگیری از سوی مقامات قضایی شهرستان است، افزود: ما نیز درحال تحقیق درباره چگونگی رخ دادن این تخلف هستیم و خواستار توضیح روشن از سوی همکاران خود در شرکت غله استان شده‌‌ایم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان توزیع گندم‌های ترکیب شده با نخاله و فضولات در بازار مصرف وجود دارد، گفت: خیر، به هیچ عنوان این گندم‌ها توزیع نمی‌شود.

سیف تاکید کرد: اصالتا گندم‌های مورد بحث در انبار مرغداری که اقدام به اختلاط آن‌ها با فضولات و نخاله می‌شد پلمپ شده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی به مردم اطمینان خاطر داد که گندم‌های مورد بحث وارد بازار مصرف نشده است.

سیف در پایان گفت: تخلف انجام شده چنان آشکار بوده که در همان نگاه اول فضولات و نخاله‌ها مشخص است و مصرف کننده متوجه آن می‌شود.

به گزارش ایلنا؛‌ در پایان هفته گذشته رئیس کل دادگستری گلستان از اختلاط نخاله‌ها و فضولات حیوانی با گندم در شهرستان گنبد کاووس خبر داد. به گفته وی؛‌ افراد سودجو نخاله‌ها و فضولات حیوانی را با گندم ترکیب و سپس روانه سیلوی دولتی می‌کردند و از این راه میلیاردها تومان به جیب زده بودند. اعضای این شبکه با تلاش نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی شناسایی و دستگیر شدند. این فساد در یک ماه گذشته و به صورت شبکه ای انجام شده و تاکنون ۲۰۰ تن از گندم‌های آلوده در ۱۴ کامیون شناسایی و ۹ نفر دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز