خبرگزاری کار ایران

رئیس جامعه اصناف بازار در گفت‌وگو با ایلنا:

۸۰ درصد اقتصاد کشور دست دولتی‌ها است اما مالیات را بخش خصوصی می‌پردازد/ بزرگترین خیانت به کشور پرداخت یارانه بود

asdasd
کد خبر : ۸۰۱۵۲۴

رئیس جامعه اصناف بازار گفت: 80 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است پس مالیات دهنده اصلی باید دولت باشد پس چرا هنوز دولت نمی‌تواند از محل مالیات امورات خود را بچرخاند؟ وقتی دولتی‌ها مالیات نمی‌دهند، 20 درصد بخش خصوصی باید جور دولتی‌ها را بکشد.

احمد کریمی اصفهانی رئیس اتحادیه فروشندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص افزایش مالیات در بودجه سال آینده گفت: در تمام کشورها مالیات از درآمد گرفته می‌شود، امروز وقتی در تمام صنوف رکود حاکم است چگونه می‌خواهند مالیات را افزایش دهند.

رئیس جامعه اصناف بازار ادامه داد: چندین سال است که می‌گویند باید وابستگی به درآمد نفت قطع شود و به جای آن درآمدهالی مالیاتی جایگزین شود اما برای این‌کار باید به تولید بها داد. براساس قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود 30 درصد از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی به تولید اختصاص پیدا کند اما هیچ‌گاه این اتفاق صورت نگرفت و ما اگر به جای پرداخت متوسط 200 هزار تومان یارانه به هر خانواده، یک شغل فراهم می‌کردیم اکنون وضعیت به طور کلی فرق داشت. این مدل پرداخت یارانه در سال‌های ابتدایی باعث شد که تولید و تحرک در روستاها از بین برود و جامعه روستایی تنبل شود چون راحت پول به دست می‌آورد. البته هنوز جامعه و خانواده‌ها درگیر همان تنبلی و رخوت هستند.

کریمی اصفهانی تصریح کرد: ما معتقدیم بزرگترین خیانت به کشور پرداخت یارانه بود، از آن زمان هر ساله دولت برای جبران کسری خود از صندوق ذخیره ارزی برداشت می‌کند.

وی با اشاره به خصوصی‌سازی در کشور گفت: ما نتوانستیم به اهداف تعیین شده خصوصی‌سازی برسیم این در حالی است که ما فقط با خصوصی‌سازی واقعی می‌توانیم از وابستگی به نفت رهایی یابیم.  امروز 14 سال از ابلاغ اصل 44 می‌گذرد و تقریبا 10 درصد از خصوصی‌سازی‌ها به هدف خود رسیده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 80 درصد اقتصاد کشور در دست دولت است پس مالیات‌دهنده اصلی باید دولت باشد پس چرا هنوز دولت نمی‌تواند از محل مالیات امورات خود را بچرخاند؟ وقتی دولتی‌ها مالیات نمی‌دهند، 20 درصد بخش خصوصی باید جور دولتی‌ها را بکشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز