خبرگزاری کار ایران

مهرداد ستوده خبر داد:

آغاز پروژه گردشگری ٢٠٢٠ در استان بوشهر/ساخت راه‌آهن بوشهر علی‌رغم تحریم‌ها و تنگاهای مالی

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۲۴۸

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه پروژه گسترده گردشکری ٢٠٢٠ را در بوشهر برای جذب گردشگران جام جهانی قطر آغازکرده‌ایم، گفت: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه و تنگناهای مالی دولت، ساخت راه‌آهن بوشهر در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد ستوده در جمع خبرنگاران در حاشیه نمایشگاه توانمندی های عشایر با بیان اینکه ظرفیت های صنعتی، انرژی، گردشگری و تجاری قابل توجهی در استان بوشهر متمرکز است، اظهارکرد: به‌دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های این استان در راستای شکوفاسازی اقتصاد بومی و ملی هستیم.

وی درباره آخرین وضعیت راه‌آهن بوشهر گفت: یکی از مطالبات به حق مردم بوشهر اتصال این استان به شبکه ریلی است و خوشبختانه توانستیم مصوبه احداث این پروژه را از دولت اخذ کنیم.

ستوده ادامه داد: قطعه ١٠ سخت‌ترین بخش احداث این پروژه است و در حال حاضر عملیات اجرا و ساخت این قطعه در جریان است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر از پیشرفت فیزیکی ١٠ درصدی پروژه راه آهن بوشهر خبر داد و گفت: علی‌رغم تحریم‌های سخت و ناجوانمردانه و همچنین تنگنای اقتصادی کشور خوشبختانه این پروژه در حال است و با تکمیل آن، سالانه یک میلیون مسافر و ٣میلیون تن بار در مسیر جابه جا خواهد شد.

وی افزود: زمان احداث راه آهن بوشهر سه ساله برآورد شده است.

ستوده با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های حمل‌ونقلی تاثیر به‌سزایی در گسترش گردشگری منطقه دارد و خواهد داشت، گفت: در حال توسعه زیر ساخت‌های گردشگری منطقه هستیم و از این رو توسعه گردشگری دریایی، توسعه اقامتگاه‌ها، افزایش ایمنی جاده های استان و... در دستور کار داریم.

وی با اشاره شروع پروژه توریسم ٢٠٢٠ گفت: هر چند استان بوشهر مخزن گاز و نفت کشور است و بنادر متعددی دارد اما کنار این ظرفیت‌ها دنبال رونق صنعت گردشگری در منطقه هستیم و طرح گردشگری استان را با کارشناسان این صنعت تدوین کرده ایم.

معاون عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: این استان در ایام نوروز پذیرای ١٢ میلیون و ٩٠٠ هزار شب اقامت مسافر بوده و پس از استان مازندران مقام دوم را در جذب گردشگر در کشور در ایام نوروز داشت.

ستوده از افتتاح هتل ۵ ستاره در کنگان در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: از آنجایی که سال ٢٠٢٠ رویداد مهم مسابقات جام جهانی در قطر برگزار می‌شود دنبال افزایش زیرساخت‌های گردشگری بوشهر هستیم تا بخشی از مسافران قطر را در بوشهر اقامت دهیم چراکه نزدیک‌ترین منطقه به قطر محسوب می‌شویم از این رو تبلیغات میدانی در قطر را از سال آینده آغاز خواهیم کرد.

وی درباره ظرفیت بنادر این استان گفت: بنادر این استان ظرفیت بالایی برای مباحث گردشگری،تجاری و بازرگانی را دارند و تنها در ایام نوروز بنادر بوشهر  پذیرای ۶٠٠ هزار مسافر بود.

ستوده با اشاره به تکمیل پروژه دریایی جزیره نگین و سرمایه‌گذاری در بخش اسکله این جزیره گفت: ١٣۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اسکله کانتینر بر این جزیره انجام شده و در حال حاضر پذیرای کشتی‌های بزرگ مقیاس است و عمق آبخور آن به ١٢ متر رسیده و آمادگی پهلوگیری کشتی‌های بیش از ٣٠٠ متر را دارد.

وی درباره مزایای منطقه آزاد شدن بوشهر گفت: با پیوستن بوشهر به منطقه آزاد شاهد پویایی و رونق اقتصادی به ویژه فعال شدن صنعت گردشگری منطقه خواهیم بود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر همچنین از آغاز پروژه مسکن امید در شهرهای جدید استان بوشهر خبر داد و گفت: یکی از مشکلات ما در این استان تکمیل مسکن‌مهر بوده بنابراین پروژه مسکن امید با اجرای زیر ساخت‌های شهری در منطقه ساخته خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز