خبرگزاری کار ایران

طرح ملی ارتقای کیفی «بهداشت گوشت مرغ» اجرا می‌شود/ آغاز صادرات محصولات آبزی‌پروری به چین؛ از دو هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۰۸۲

معاون سازمان دامپزشکی کشور از اجرای طرح طرح ملی ارتقای کیفی «بهداشت گوشت مرغ» از نیمه مهرماه سال جاری در سطح کشتارگاهه و بازار خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اصغر ماکنعلی امروز در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر سازمان دامپزشکی کشور در حال پیگیری چند طرح مختلف برای افزایش بهداشت و کنترل بیماری‌های دام و طیور است اظهار کرد: همچنین طرح راهبردی کنترل نیوکاسل و سالمونلا در دستور کار سازمان دامپزشکی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه برخی دیگر از بیماری‌ها مانند مشمشه در حال همکاری با کشورهای پیشرو مانند آلمان هستیم تا در آینده‌ای نزدیک بروز این بیماری‌ها را به حداقل برسانیم.

ماکنعلی در پاسخ به خبرنگار ایلنا، در خصوص دلایل انحصار در واردات تخم چشم‌زده ماهی قزل آلا گفت: در بخش واردات این محصول هیچ انحصاری وجود ندارد و در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت نحوه دریافت مجوز واردات این نهاده را بر روی سایت خود منتشر کرده و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط در نظر گرفته می‌توانند درخواست مجوز واردات تخم چشم‌زده قزل آلا را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس آنچه که در سایت وزارت صمت منتشر شده متقاضیان برای واردات تخم چشم‌زده ماهی قزل آلا باید حداقل ویژگی‌های در نظر گرفته شده برای بازرگانان را داشته باشد تا مجوز ابتدایی از سوی این وزارتخانه صادر شود.

ماکنعلی شرط صدور مجوز بهداشتی برای واردات این نهاده دریافت مجوز از وزارت صمت امکان‌پذیر دانست.

وی با تاکید بر اینکه ما نیز علاقمند به جایگزینی تولید داخلی به جای واردات هستیم افزود: برای تحقق این امر بخش خصوصی نیز باید تلاش کند و درخواست خود را برای واردات این نهاده اعلام و مراحل مدنظر وزارت صمت را طی کند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ادامه سخنان خود با اشاره به اعتراض کارخانه‌های منو و دی کلیسم فسفات به واردات محصول نهایی گفت: مسئولیت اصلی در ارتباط با حمایت از محصولات داخلی این محصولات و خودداری از واردات محصولات نهایی آن به وزارت صمت مربوط می‌شود.

ماکنعلی افزود: موضوعات مطرح شده از سوی معترضان درباره انحصار واردات صحت ندارد چرا که هم اکنون 400 شرکت در این زمینه در حال فعالیت و واردات هستند.

وی درباره تفاهم‌نامه امضا شده با کشور چین درباره تبادل محصولات غذایی و دامی توضیح داد: تا امروز فرآورده‌های آبزیان ما به صورت غیرمستقیم به کشور چین صادر می‌شد اما با امضای تفاهم‌نامه جدید محصولات ما می‌توانند به صورت مستقیم به کشور چین صادر شوند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: بر اساس درخواست کشور چین تا دو هفته آینده صادرات محصولات ما به صورت مستقیم آغاز خواهد شد.

ماکنعلی در پایان سخنان خود از ثبت 64 شرکت آبزی‌پروری کشور در گمرک چین برای صادرات محصولات حلال گوشت و حرام گوشت تولید داخل به این کشور خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز