خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در سربیشه:

۲۰ واحد نیروگاهی تا پایان سال وارد مدار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۵۶

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال در ۱۳ استان کشور ۲۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت سه هزار مگاوات و با اعتباری بالغ بر ۲۱ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان امروز در مراسم افتتاح نیروگاه خورشیدی سربیشه گفت: با وجود اینکه در تحریم‌های ظالمانه دشمن قرار داریم اما صنعت برق همچنان به عنوان صنعت زیربنایی کشور نقش مهمی در عرصه‌های مختلف تولید ایفا می‌کند و در آسایش و آرامش شهروندان نقش مهمی دارد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون طرح‌های متعد بخش صنعت برق و تولید به مدار بهره‌برداری آمده، عنوان کرد: پیش از سال ۹۲ نرخ تولید برق سالانه به طور متوسط یک هزار و ۷۷۵ مگاوات بوده اما امروز این نرخ تولید افزایش چشم‌گیری داشته است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های استان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از افتخارات ما است و قوی‌ترین توده‌های باد کشور و به ویژه در خراسان‌جنوبی و همسایگی افغانستان وجود دارد.

اردکانیان با دعوت از تمامی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه باد و خورشید، تصریح کرد: ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت شناسایی شده برای نیروگاه‌های بادی در کشور وجود دارد و سرمایه‌گذاران بعد از احداث نیروگاه می‌توانند با قراردادی برق تولیدی را صادر کنند.

وزیر نیرو اظهار کرد: استفاده از مواهب خورشید و باد اصلی ترین موضوع برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر است و می‌توانند امکان اشتغال‌زایی خوبی داشته باشند.

وی افزود: خراسان جنوبی حدود ۱۸ مگاوات ظرفیت نصب تجدیدپذیر دارد که حدود ۶۰ درصد آن در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده و تا پایان دولت ۱۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و ۲۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان افتتاح می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز