خبرگزاری کار ایران

اردکانیان خبر داد:

آبرسانی به ۱۰ میلیون نفر جمعیت روستایی تا پایان دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۲۸

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه سال آینده به یک‌هزار و ۵۰۰ روستای کشور آبرسانی خواهد شد، گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت تدبیر و امید ۱۰ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از آب پایدار و سالم برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان امروز در آیین افتتاحیه طرح آبرسانی به روستاهای خراسان‌جنوبی، عنوان کرد: در حالی که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین و بی رحم‌ترین تحریم‌های اقتصادی بر مردم تحمیل شده اما نه تنها هیچ توقفی در پروژه‌های عمرانی کشور نبوده بلکه با سرعت بیشتر پروژه‌های عمرانی ادامه می‌دهیم.

وزیر نیرو افزود: تا پایان امسال یک هزار و ۱۲۴ روستا در ۲۸ استان کشور با جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر به شبکه آبرسانی متصل می‌شوند.

اردکانیان تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون هر هفته به ۳۰ روستا در کشور آبرسانی شده و جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از آب سالم و پایدار برخوردار شده‌اند.

وزیر نیرو با بیان اینکه هر دو هفته یک تصفیه‌خانه آب در کشور در حال بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: همچنین تا پایان سال هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور افتتاح می‌شود و در حال حاضر نیز ۲۲۰ تصفیه‌خانه آب در حال بهره‌برداری است.

اردکانیان اضافه کرد: در استان خراسان‌جنوبی در مجموع یک هزار و ۳۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر هشت هزار میلیارد ریال در دست اجرا است که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

وی افزود: استان‌های مرزی ویترین کشور هستند و باید با حمایت و فعالیت بیشتری به توسعه آنها کمک کرد. از این رو وزارت نیرو به مسئله آب شرب در استان خراسان‌جنوبی توجه ویژه‌ای خواهد کرد و روستاها برای آبرسانی در اولویت هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز