خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور عشایر ایران عنوان کرد:

کشت 10 هزار هکتار گیاهان دارویی توسط عشایر

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۰۳

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: 23 تا 24 میلیون رأس دام توسط عشایر پرورش داده می‌شود که بخش مهمی از گوشت قرمز و مواد لبنی کشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، کرمعلی قندالی در حاشیه چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با بیان اینکه رونق تولید و اشتغال عشایر از مهمترین برنامه‌های ما است، اظهار داشت: عشایر در حوزه تولید، محصولات کشاورزی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و همچنین گردشگری ظرفیت‌های بسیار بالایی دارند.

وی ادامه داد: برای رونق تولید عشایر برنامه‌های مختلفی را مد نظر قرار داده‌ایم و در کشور در حال اجرا است و از جمله آن می‌توان به برداشت گیاهان دارویی از 10 هزار هکتار کشت دستی و 500 هزار هکتار برداشت از عرصه اشاره کرد.

قندالی میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی توسط عشایر را 6 میلیون تن عنوان کرد و افزود: جمعیت عشایر ما در بخش تولیدات دامی نقش بسیار مهمی دارند به نحوی که 25 درصد گوشت قرمز کشور توسط عشایر تامین می‌شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: 23 تا 24 میلیون رأس دام توسط عشایر پرورش داده می‌شود که بخش مهمی از گوشت قرمز و مواد لبنی کشور را تامین می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه شود را حفظ، احیا و بهره‌وری از فرهنگ عشایر دانست و گفت: حفظ، احیا و بهره‌وری فرهنگ عشایر از مهمترین موضوعاتی است که ما به آن توجه داریم و بر همین اساس هیات دولت مصوباتی را برای آن داشته است.

قندالی اضافه کرد: یکی از این مصوبات طرح ارتقای سطح آگاهی، فرهنگی و مذهبی عشایر است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران همچنین افزایش سطح سواد عشایر را از برنامه‌های دولت دانست که هیات دولت برای آن طرحی را مصوب کرده است.

وی این طرح را طرح ارتقای سطح سواد عشایر کل کشور عنوان کرد و گفت: سطح سواد عشایر کشور در سال 66 تنها 27 درصد بود که اکنون به 70 درصد رسیده است.

قندالی با تاکید بر اینکه ما همچنان 15 تا 16 درصد نسبت به شاخص سواد کل کشور عقب هستیم، افزود: بر اساس طرح ارتقای سطح سواد عشایر کشور تا افق 1400 سطح سواد عشایر به 80 درصد ارتقاء پیدا خواهد کرد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از پرداخت 237 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای 299 پروژه آبرسانی به عشایر خبر داد و گفت: همچنین از صندوق توسعه ملی 400 میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش برای زنجیره تولید عشایر در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از تجهیز تمام سامانه‌های عشایر به سلول‌های خورشیدی تا پایان برنامه ششم خبر داد.

قندالی در پایان سخنان خود گفت: پوشش 80 درصدی سامانه‌های عشایر به اینترنت نیز از برنامه‌های دیگر ما است که این طرح نیز تا پایان برنامه ششم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز