خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

تمام پروازهای داخلی به فرودگاه امام منتقل نمی‌شود/ یکسان‌سازی مقررات و عوارض در مسیر کریدور ایران-روسیه-ترکمنستان/ عدم تغییر قیمت بلیت‌ها در اربعین

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۳۱۴

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار نیست تمام پروازهای داخلی به فرودگاه امام منتقل شود، گفت: قیمت بلیت‌ها برای سفرهای اربعین گران نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شهرام آدم‌نژاد در حاشیه برگزاری اولین پرواز داخلی از فرودگاه امام با بیان اینکه امروز به همت شرکت هواپیمایی کیش ایر اولین پرواز داخلی به مقصد جزیره کیش از فرودگاه بین‌المللی امام برگزار می‌شود، گفت: ایرلاین‌هایی که پروازهای خارجی دارند انجام سفرهای داخلی از فرودگاه امام برایشان به صرفه‌تر است و هزینه‌هایشان را کاهش می‌دهد.

وی افزود همچنین با توجه به اینکه محدودیت پروازی از ساعت 12 شب تا 5 صبح در فرودگاه مهرآباد وجود دارد، می‌توان برخی از پروازهای داخلی را در این ساعات به فرودگاه امام منقل کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از سوی دیگر از آنجایی که ترمینال سلام در فرودگاه امام به افتتاح رسیده و ظرفیت این فرودگاه افزایش یافته، می‌توان برخی از پروازهای داخلی را از فرودگاه امام برگزار کرد.

آدم‌نژاد تاکید کرد: قصد نداریم تمام پروازهای داخلی را به فرودگاه امام منتقل کنیم و تنها قرار است به  بخشی از تقاضاهای سفرهای هوایی که در منطقه جنوب تهران و استان‌ قم و مناطق همجوار وجود دارد، پاسخ داده شود.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد پروژه اینترنت ماهواره‌ای در هواپیماهای داخلی گفت: دو موضوع که در ایجاد اینترنت داخلی هواپیما وجود دارد که شامل مباحث  فنی و قیمت‌گذاری می شود.البته در بخش فنی مشکلی وجود ندارد و مذاکرات با وزارت ارتباطات برای راه اندازی اینترنت هواپیما در حال انجام است  اما اینترنت در هواپیما جزو خدمات گران محسوب می‌شود.

آدم‌نژاد ادامه داد: قرار بر این نیست که قیمت اینترنت بر روی بلیت محاسبه شود و یک گزینه انتخابی است و احتمالا هزینه با اپراتور محاسبه شود.

وی از راه‌اندازی تاکسی‌های هوایی تا پایان امسال خبر داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی تاکسی هوایی انجام شده است و تا پایان امسال به اجرا می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در فرودگاه‌های کوچک و فرودگاه‌هایی که نشست و برخواست هوایی در آن کم است می‌توان از ظرفیت آنها برای راه‌اندازی تاکسی‌های هوایی استفاده کرد و مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد آخرین توافقات حمل و نقلی در سفر اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی به ترکمنستان و روسیه گفت: در ترکمنستان نشست کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد و با مقامات حمل و نقلی روسیه و ترکمنستان مذاکراتی در مورد گردشگری دریایی و جابه‌جایی مسافران انجام دادیم.

آدم‌نژاد با بیان اینکه موضوعات و جلساتی که در کشور روسیه برگزار شد بسیار اهمیت داشت، افزود: در رابطه با شاخه غربی کریدور شمال به جنوب مذاکراتی انجام دادیم تا این کریدور فعال‌تر شود که یکی از موضوعات مهم در این زمینه توسعه راه‌آهن رشت- آستارا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر موضوع نظام استاندارد برای مستندات حمل بین سه کشور ایران، ‌ترکمنستان و روسیه گفت: مهمترین موضوع در این مذاکرات اخذ عوارض یکسان و اعمال مقررات یکسان بین سه کشور برای تردد خودروهای حمل بار بود.

وی ادامه داد: کمیته‌ای با حضور روسای معاونت‌های حمل و نقل سه کشور تشکیل شده است تا به این موضوع مهم رسیدگی شود.

آدم‌نژاد اظهار داشت: کشور روسیه در این باره در حوزه کریدوری خود اقداماتی انجام داده است و دارای سیستم نحوه پایش مستمر بار و خودرو را دارد که قرار بر این است به زودی بازدیدی از این سیستم داشته باشیم تا بتوانیم رفتارهای یکسانی برای انتقال بار از این کریدور برقرار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر مذاکرات برای ارائه سوخت با نرخ یکسان به خودروهای سنگین حمل بار در این کریدور گفت: مذاکراتی برای تامین سوخت به قیمت مناسب داشتیم اما یقینا سوخت یارانه‌ای به خودروهای سنگین خارجی که از مسیر کشورمان عبور می‌کنند، داده نخواهد شد.

وی همچنین درباره تغییرات قیمت بلیت شقوق حمل و نقل در ایام اربعین اظهار داشت: قیمت بلیت‌ها برای سفرهای اربعین گران نمی‌شود.

آدم‌نژاد درباره سهمیه سوخت کامیون‌ها گفت: یکی از اشکالات سهمیه سوخت کامیون‌ها این است که محدودیت در ارائه سوخت برای رانندگان کامیون قائل شده است. این در حالی است که باید برای کامیون‌هایی که بار دارند سوخت کافی ارایه شود.

وی افزود: البته هنوز سهمیه سوخت 600 تومانی به رانندگان کامیون داده نشده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه وشهرسازی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل کمبود لاستیک در بازار نداریم، گفت:بخشی از تقاضای لاستیک در بازار با واردات پاسخ داده می شود که برای کاهش قیمت ها به این کالای وارداتی ارز 4200تومانی تخصیص داده شده است.

وی افزود: قرار بر این است که با حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان داخلی لاستیک حمایت شود تا بتوان نیاز بازار به لاستیک را با تولیدات داخلی پاسخ دهیم.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز