خبرگزاری کار ایران

تولید نفت در میدان مشترک یاران شمالی افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۶۱

سرپرست طرح توسعه میدان یاران شمالی در شرکت متن، از تثبیت پمپ درون‌چاهی (ESP) در چاه شماره ۴ این میدان مشترک خبر داد و گفت: با تثبیت و راه‌اندازی دائمی این پمپ، یک‌هزار بشکه به تولید این میدان مشترک افزوده شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت، محمدعلی اژدری افزود: پس از ترخیص دکل و تکمیل تاسیسات سرچاهی، پمپ درون‌چاهی مستقر بر چاه شماره ۴ میدان یاران شمالی به‌صورت دائم راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه این پمپ در عمق حدود ۲۳۰۰ متری در درون لوله آستری هفت اینچی نصب شده، ادامه داد: پمپ مربوطه پس از گذشت ۴۸ ساعت از راه‌اندازی دائمی، در شرایط تثبیت‌شده‌ای (Stable) قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، قطر خارجی این پمپ ۴ اینچ و طول مجموعه پمپ حدود ۱۷ متر است و عملکرد این پمپ، راهنمای مؤثری در انتخاب و به‌کارگیری روش‌های نگهداشت تولید و ازدیاد برداشت از چاه‌های مخازن سروک میدان‌های غرب کارون خواهد بود.

تورج دهقانی، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت پیش از این، ضمن اعلام خبر نصب این پمپ در چاه شماره ۴ میدان یاران شمالی، اعلام کرده بود که طبق روال طبیعی، باید منتظر نتایج عملکرد پمپ ماند که با توجه به صحبت‌های سرپرست طرح، عملکرد این پمپ رضایت‌بخش گزارش شده است.

طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی با ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت، آبان‌ماه سال ۹۵ افتتاح و پس از مدتی با افت تولید روبه‌رو شد که به این منظور، استفاده از پمپ‌های درون‌چاهی برای افزایش دوباره تولید میدان در دستور کار قرار گرفت و در این راستا، نخستین پمپ درون‌چاهی، تیرماه  پارسال در چاه شماره ۱۴ این میدان نصب شد که عملکرد آن به دلیل مشکلات فرآیندی دوام چندانی نداشت. به نظر می‌رسد عملکرد دومین ESP نتایج مطلوبی به همراه دارد و در مسیر نگهداشت و افزایش توان تولید این میدان مشترک موثر خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز