خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره):

سهم ۵۰ میلیاردی کالای ایرانی از بازار ۳۵ هزار میلیاردی نوشت‌افزار در کشور/ نوشت افزار خارجی می‌تواند زمینه انحراف کودکان باشد

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۸۷۴

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اظهار داشت: سهم تولید داخل از بازار ۳۵ هزار میلیارد تومانی لوازم التحریر تنها ۵۰ میلیارد تومان است که این عدد بسیار ناچیز محسوب می‌شود و باید آن را تقویت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مخبر در مراسم آغاز پویش ملی مشق احسان با بیان اینکه عزت نظام و نفوذ نظام مدیون رهبری و خون شهدا است، گفت: در آستانه روز غدیر هستیم و معتقدم اگر غدیر جدی گرفته می‌شد عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و به طور قطع عدالت در دنیا نهادینه می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از حوادث ناشی از جدی گرفته نشدن غدیر خم بوده است، گفت: نادیده گرفتن غدیر خم جزو باقی‌السیئات است و در طول چند صد قرن اخیر همواره عده‌ای در آن شریک هستند.

رئیس ستاد اجرای فرمان امام با اشاره به دستورات رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: برخی از دستورات رهبری چند وجهی است و تنها یک موضوع را مورد هدف قرار نمی‌دهد. در تولید کالای ایرانی موضوع مهم رونق تولید داخل و اشتغالزایی است و موضوعاتی مانند معیشت و آثار فرهنگی تولیدات داخل را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به صنعت نوشت‌افزار گفت: این صنعت فرهنگی جزو صنایع مغفول کشور است که می‌تواند اشتغال و به کارگیری نیروهای خلاق را به سرعت به دنبال داشته باشد و بسیاری از مشکلات کشور در زمینه اشتغال را برطرف سازد.

مخبر درباره آثار سوء فرهنگی استفاده از نوشت‌افزار خارجی گفت: در برخی از خانواده‌ها می‌بینیم هر چند مادر چادری است و پدر اهل نماز شب، اما دختر یا پسر خانواده از جنس دیگری است و دختر خانواده از پوشش چادر مادر احساس شرم می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل این رفتار کودکان استفاده از نوشت‌افزارها و لوازم التحریر خارجی از ابتدای کودکی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه در بحث صنعت لوازم‌التحریر با قدرت و قوت از تولید آنچه که در کشور تولید داخلی ندارد حمایت می‌کنیم گفت: ضرر حمایت از تولید داخلی در لوازم التحریر را بر عهده می‌گیریم و نفع آن را به افرادی می‌دهیم که در این صنعت مشغول به کار شوند.

مخبر از راه‌اندازی و ایجاد صندوق خطرپذیر برای پشتیبانی از این صنعت خبر داد و گفت: سهم تولید داخل از بازار 35 هزار میلیارد تومانی لوازم التحریر تنها 50 میلیارد تومان است که این عدد بسیار ناچیز محسوب می‌شود و باید آن را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال تقویت کالای ایرانی در این صنعت باشیم اظهار داشت: در جریان وقوع سیل اخیر اجازه ندادیم حتی یک کالای غیرایرانی بین سیل‌زدگان توزیع شود چرا که به دنبال حمایت از تولید داخل در هر شرایطی هستیم.

وی تاکید کرد: ما صفری هستیم که اگر یک عددی در کنار ما قرار بگیرد معنا می‌دهیم و از تمام فعالان در حوزه تولید داخل حمایت می‌کنیم.

مخبر با تاکید بر اینکه محور اصلی نظام عدالت است گفت: تمام فعالیت‌های ما در جهت تقویت این بخش است و عمده فعالیت‌ها را در مناطق محروم به اجرا می‌رسانیم.

رئیس ستاد اجرای فرمان با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان در کشور گفت: یکی از موضوعات مهم بحث فضای آموزشی است که تاکنون 1400 مدرسه را به دولت تحویل داده‌ایم و تا ساخت دو هزار مدرسه فعالیت‌مان را در این بخش ادامه می‌دهیم.

وی گفت: موضوع بعدی تجهیزات و لوازم التحریر آموزشی است که از سال گذشته در قالب پویش ملی مشق احسان توزیع و اهدای 150 هزار بسته را آغاز کردیم و قرار بر این است که این تعداد به 500 هزار بسته برسد که 250 هزار بسته را ستاد و نیمی دیگر را گروه‌های مردمی تهیه و توزیع می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز