خبرگزاری کار ایران

علی‌اصغر مصاحب اعلام کرد:

لایحه حمایت از کنسرسیوم های صادراتی به زودی به مجلس ارائه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۶۵۸

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: به‌زودی لایحه حمایت از کنسرسیوم های صادراتی به مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش ‌ایلنا، علی اصغر مصاحب در نشست خبری مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران که امروز در وزارت صمت برگزار شد با اعلام این خبر، افزود: در طول چند سال اخیر رویکرد سازمان صنایع کوچک، حمایت ویژه از کنسرسیوم های صادراتی در سطح کشور بوده است و هم اکنون ۶۲ شرکت در شهرک های صنعتی و در راستای مدیریت صادرات فعال شده اند.

وی اضافه کرد: لایحه حمایت از کنسرسیوم های صادراتی با همفکری نخبگان و صاحب نظران تشکل های خصوصی و به ویژه اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران به زودی از طریق شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

مصاحب توضیح داد: براساس لایحه مذبور، شرکت های مربوطه به رسمیت شناخته می شوند و این اطمینان در بین صاحبان صنایع به وجود می آید که می توانند به صورت قانونی از خدمات این شرکت ها بهر مند شوند.

این مسئول گفت: مرکز مبادله فناوری صنایع کوچک نیز با اشتراک همکاری میان ایران و کره جنوبی و همچنین با کشور چین درحال حاضر فعال است و در راستای توسعه مبادلات فناوری به زودی ۷ گروه از ۷ واحد صنعتی برای آموزش های فناوری به کشور آلمان اعزام خواهند شد.

معاون صنایع کوچک توضیح داد: سامانه سککوک به عنوان مدل جدیدی در تامین تسهیلات فعال شده روند استفاده از منابع بانکی را مورد رصد دقیق قرار می دهد.

وی گفت: ۱۸ واحد صنعتی کوچک و متوسط در بورس پذیرفته شده اند و این اتفاق در راستای سوق دادن نیازهای مالی واحد ها از بازار پول به بازار سرمایه دارای اهمیت بالایی است و می تواند در تامین تسهیلات مورد نیاز واحدهای صنعتی هم کارگشا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز