خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی استاندارد بیان کرد:

ارتقای 45 رتبه‌ای ایران در کسب و کار/ نمونه‌گیری از کالاهای اساسی در گمرک جهت تسریع واردات

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۵۹۸

رئیس سازمان ملی استاندارد اظهار داشت: هماهنگی‌ها بین 32 دستگاه باعث شده که رتبه جهانی ما در کسب و کار شاخص تجارت فرامرزی 45 رتبه ارتقا پیدا کند و اکنون به رده 116 برسیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به تبریز، رئیس سازمان ملی استاندارد از شهرک‌صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی و نخستین آزمایشگاه استاندارد محصول‌محور در صنعت پروفیل یوپی‌وی‌سی در گروه صنعتی آدوپن پلاستیک پرشین(وین‌تک) بازدید کرد.

نیره پیروزبخت در حاشیه این بازدید با اشاره به اعمال تحریم‌ها و شرایط سخت اقتصادی بخصوص برای تولیدکنندگان داخلی گفت: سال گذشته که سال حمایت از کالای ایرانی بود سیاست خاصی داشتیم ضمن اینکه  اسفندماه همین سال قانون ملی استاندارد نیز به ما ابلاغ شد که کمک بسزایی به ما کرد.

وی ادامه داد: ما برای کمک به تولیدکنندگان بسیاری از فرآیندها تسهیل کردیم و بسیاری از نگرش‌ها را تغییر دادیم. با توجه به تحریم‌ها تصمیم گرفته شد سازمان، کمک ویژه‌ای به واحدهای تولیدی بکند بخصوص در بخش واردات و تامین مواد اولیه سعی کردیم که بیشترین همکاری را با آنها داشته باشیم به همین جهت برخی از آیین‌نامه‌ها را تغییر دادیم.

پیروزبخت با اشاره به تفاهم‌نامه‌های این سازمان با دیگر وزارتخانه‌ها گفت: دو هفته پیش ما با وزارت بهداشت تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم و از این به بعد سازمان در بحث واردات تجهیزات پزشکی و دارو و مواد اولیه دارو با وزارت بهداشت تعامل و همکاری خواهد داشت. ما سه بسته حمایتی از صادرات واردات و تولید را تهیه کردیم و از ابتدای امسال کارهای اجرایی آن آغاز شده است.

وی در خصوص کارهای انجام شده در بسته صادرات گفت: مهمترین دغدغه صادرکنندگان بحث استاندارد کشور مقصد بود که ما سعی کردیم استاندارد خود را با کشورهای مقصد انطباق دهیم.

پیروزبخت در خصوص بسته واردات گفت: ما یکی از 32 دستگاهی هستیم که در مورد واردات تصمیم‌گیری می‌کند ما اکنون به سامانه گمرک متصل شدیم و هر کالایی که گمرک به ما اعلام کند که نیازمند استاندارد اجباری است. ما در همان سامانه اظهارنظر خواهیم کرد و اگر در برخی موارد گمرک فراموش کند که یک کالایی نیاز به استاندارد دارد ما متوجه نخواهیم شد.

وی افزود: در بخش واردات نیز ما تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت بهداشت و کشاورزی داریم و در بنادر فقط یک بار از کالاهای اساسی نمونه‌گیری می‌شود این هماهنگی‌ها بین 32 دستگاه باعث شده که رتبه جهانی ما در کسب و کار شاخص تجارت فرامرزی 45 رتبه ارتقا پیدا کند و اکنون به رده 116 برسیم. در خصوص مواد اولیه واحدهای تولیدی نیز ما از تولیدکننده تعهده می‌گیریم و سپس در هنگام فرآیند تولید نمونه‌گیری را انجام می‌دهیم و در صورت منفی بودن نمونه جلوی تولید را خواهیم گرفت که البته تاکنون موارد بسیار کمی پیش آمده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز