خبرگزاری کار ایران

نفت آمریکا، هدف بعدی تحریم‌های چین علیه ایالات متحده

asdasd
کد خبر : ۷۹۶۱۸۷

وجود پشتوانه نفتی در بندرگاه‌های چین از نفت ایران خیال این کشور را از بابت خرید نفت راحت کرده است تا از موضع قدرت با آمریکا بر سر خرید نفت صحبت کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، چین به دنبال بحران تجاری با آمریکا قصد دارد سهم خرید نفت خود از آمریکا را تا حدود زیادی کاهش دهد.

مطابق گزارشات خطوط حمل و نقل نفتی میزان خرید نفتی چین از آمریکا در ماه می به میزان ۲۴۷ هزار بشکه در روز بوده است که آنچه به صورت غیر رسمی از چین به گوش می‌رسد این کشور در صورت بالا گرفتن تنش اقتصادی با آمریکا واردات نفت از ایالات متحده را به تعلیق در خواهد آورد.

این در حالی است که به گفته کارشناسان، صادرات نفت ایران به چین بین ماه‌های ژانویه تا می به میزان ۱۲ تا ۱۴ میلیون بشکه بوده است؛ میزانی که کارشناسان نفتی معتقدند بر قیمت نفت تاثیر خواهد گذاشت.

پیش از این این کارشناسان اظهار کرده بودند که ۲۰ میلیون بشکه نفت دیگر ایران در مسیر چین است که به همین منوال در انبار ذخیره خواهد شد.

وجود پشتوانه نفتی در بندرگاه های چین از نفت ایران خیال این کشور را از بابت خرید نفت راحت خواهد کرد به طوری که چین عدم واردات نفت از آمریکا را می‌تواند به عنوان اهرم فشاری در مذاکرات خود با ایالات متحده در نظر بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز