خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

ورود دو پتروشیمی به بورس در اوج تحریم/نیما با ارز پتروشمی زنده است/ 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال ساخت

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۲۶۸

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه هلدینگ درست در اوج تحریم پتروشیمی 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال ساخت دارد، گفت: قطعا کسی که از تحریم تاثیر می‌پذیرد به فکر 10 سال آینده نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا جعفر ربیعی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تحریم تاثیر معناداری در صنعت پتروشیمی ایران نداشته است گفت:  17 خرداد سال جاری وزارت خزانه‌داری آمریکا در شرایطی هلدینگ خلیج فارس را در لیست تحریم قرار داد که حتی شماره پلاک هم به طور دقیق نوشته شده بود، گفته شد پتروشیمی حامی تروریسم است و به سپاه کمک مالی می‌کند.

وی با بیان اینکه بعد روانی تحریم قوی است و کسانی که محصولات ما را خریداری می‌کنند در فشار قرار گرفتند افزود: اما واقعیت این است که هلدینگ خلیج فارس به خاطر تحریم‌ها تحت تاثیر قرار نگرفت البته نمی‌توانیم بگوییم چه اقداماتی انجام می‌دهیم تحریم چرخ تولید، صادرات و ارزآوری پتروشیمی کشور را نتوانست از حرکت باز بدارد و آنها به اهداف خود نرسیدند.

نیما با ارز پتروشمی زنده است

مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس با بیا ن اینکه در حال حاضر سامانه نیما با ارز پتروشیمی‌ها می‌چرخد افزود: حجم صادرات پتروشیمی این سامانه را روی پا نگه داشته است و بخش زیادی از صادرات ارزی کشور را پاسخگوست. اگر تحریم تاثیرگذار بود صنعت پتروشیمی متوقف می‌شد اما اکنون تولیدات ما ادامه دارد و تیر تحریم‌ پتروشیمی به سنگ خورده است.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم چگونه تحریم‌ها را بی‌تاثیر کرده‌ایم عده‌ای منتقد می‌گویند حتما چیزی هست که اعلام نمی‌شود اما روی خوش سکه را نمی‌بینند چرا که اگر ما خبری از اقدامات ارائه دهیم دشمن نقطه ضعف خاکریز را پیدا  و نفوذ می‌کند ما نمی‌توانیم ارز را وارد چرخه اقتصادی کشور کنیم.

حال پتروشیمی خوب است

ربیعی با اعلام اینکه در همین ایام تحریم دو شرکت پتروشیمی پارس و نوری وارد بورس شدند، افزود: این بدان معناست حال پتروشیمی خوب است زمانی که پتروشیمی پارس تیرماه سال گذشته در بورس عرضه شد 180 هزار نفر و زمان ورود پتروشیمی نوری در 22 تیرماه سال جاری 584 هزار نفر در روز اول سهام آنها را خریدند و ما توانستیم 960 میلیارد تومان از بازار پول جمع کنیم ا ین نشان می‌دهد که مردم به ما اعتماد کردند. یعنی چرخ توسعه صنعت نخوابیده است.

وی ادا مه داد: کلنگ‌زنی‌هایی که در صنعت پتروشیمی نیز رخ داد ه به این معناست که این صنعت در حال توسعه است یعنی آنقدر مطمئن هستیم که در شرایط تحریم نیز این صنعت را توسعه می‌دهیم و به فکر فردای کشور هستیم.

10 میلیارد دلار سرمایه گذاری در حال ساخت

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه هلدینگ در حال حاضر 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حال ساخت دارد افزود: با این رویه مردم بعدها خواهند فهمید که چه سرمایه‌گذاری‌های بزرگی صورت گرفته است.

جلوگیری از اسکناس سوزی در کشور

وی همچنین به پروژه جمع‌آوری گازهای مشعل اشاره کرد و گفت: در طی سال‌های استخراج نفت بخش زیادی از ثروت کشور در فلرها می‌سوخت در واقع طی یک قرن گذشته ما در حال آتش زدن اسکناس‌های خود برای گرم شدن بودیم اما اکنون این گازها در پالایشگاه بید بلند به ارزش افزوده تبدیل می‌شوند. 

اگر تحریم تاثیر داشت به فکر 10 سال آینده نبودیم

وی یادآور شد: قطعا کسی که از تحریم تاثیر می‌پذیرد به فکر 10 سال آینده نیست وقتی ما پروژه اجرا می‌کنیم یعنی تحریم تاثیری روی ما نداشته است.

ربیعی گفت: امرزو صنعت پتروشیمی تعمیراتی را انجام می‌دهد که 10 سال  پیش جزو آرزوها بود.

وی با بیا ن اینکه در محصولات پتروشیمی کمترین نوسان قیمت را شاهدیم خاطرنشان کرد: تولید و قیمت در این صنعت کافی و با ثبات است صادرات نیز ادامه دارد. بسیاری از صنایع پتروشیمی در بورس حضور دارند.

ارائه یک ابزار جدید مالی در بورس

وی با بیان اینکه ما سال گذشته از یک ابزار مالی به نام اوراق مبتنی بر سهام در بورس استفاده کردیم افزود: این یعنی اینکه شرکت‌های پتروشیمی سهام زیادی دارند که خیلی از آنها شناور نیست.

وی افزود: اواخر سال گذشته هزار میلیارد تومان اوراق مبتنی بر سهام عرضه کردیم ضمن اینکه کارهای بزرگی نیز در صنعت پتروشیمی انجام شده که امیدواریم امسال نیز تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز