خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره کاغذ صدر:

تولید رول کاغذ حرارتی برای اولین بار در کشور/ واردات 14 هزار تن کاغذ دستگاه پوز

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۰۷

رئیس هیئت مدیره کاغذ صدر گفت: ما 31 بانک و 5 موسسه داریم که آنها به صورت مستقیم یا واسطه‌ای کاغذهای مورد خود را از کره جنوبی، چین و آلمان وارد می‌کنند که مطابق آمار اعلام شده از سوی گمرک در سال 96 میزان آن 14 هزار تن بوده که با احتساب هر تن 1350 دلار رقم عظیمی از سرمایه ارزی کشور صرف خرید کاغذ رولی می‌شد که اکنون با راه‌اندازی این مجموعه این عدد کمتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین علیمی در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح کارخانه تولید رول کاغذ حرارتی در کشور گفت: برای اولین بار در کشور رول کاغذ حرارتی با استفاده از ماشین آلات پیشرفته صورت خواهد گرفت. با توجه به اینکه این کاغذ در عابربانک‌ها و در دستگاه‌های پوز مصرف می‌شود مصرف کشور به شدت بالا است. علاوه بر آن نوسانات ارزی در ماه‌ه ای اخیر و کمبود کاغذ باعث شده که بانک‌ها و تولیدکنندگان دستگاه‌های پوز در این خصوص به مشکل بربخورند و هر روز سرمایه عظیم ارزی از کشور جهت واردات خارج شود.

رئیس هیئت مدیره کاغذ صدر گفت: فاز اول این مجموعه با 10 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری افتتاح شده و فاز دوم نیز در سه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد که در آن بخش تجهیزات تولید کاغذ پایه حرارتی وارد کشور خواهد شد در حال حاضر ما در ایران امکان تولید کاغذ حرارتی برای تبدیل آن به کاغذ مورد استفاده دستگاه‌های پوز و عابربانک را نداریم و 95 درصد این کاغذها از خارج تامین می‌شود و عملیات چاپ، برش و بسته‌بندی در ایران صورت می‌گیرد. این در حالی است که در سال 98 ما 12 میلیارد تراکنش داشتیم که نسبت به سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به آمار استفاده از کاغذ رول گفت: برای خرید کالا 74 درصد، پرداخت قبوض و خرید شارژ 19.1 و مانده گیری 6.8 درصد از طریق دستگاه‌های پوز و عابربانک صورت می‌گیرد این در حالی است که ما 31 بانک و 5 موسسه داریم که آنها به صورت مستقیم یا واسطه‌ای کاغذهای مورد خود را از کره جنوبی، چین و آلمان وارد می‌کنند که مطابق آمار اعلام شده از سوی گمرک در سال 96 میزان آن 14 هزار تن بوده که با احتساب هر تن 1350 دلار رقم عظیمی از سرمایه ارزی کشور صرف خرید کاغذ رولی می‌شد که اکنون با راه‌اندازی این مجموعه این عدد کمتر خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز