خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

هواپیمای زمین گیر ایرانی در فرودگاه پاریس به تهران بازگشت/ قطعه از تهران تامین و ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۶۹۱

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه از نظر «سافا» هواپیمای قشم ایر در فرودگاه پاریس دچار ایراداتی بود، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم‌ها برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده، معمولا در فرودگاه‌های اروپایی از ارایه خدمات به ناوگان ایرانی خودداری می‌شود به همین دلیل قطعه مورد نیاز هواپیمای قشم ایر از تهران تامین و به فرودگاه پاریس ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از کارشکنی سعودی‌ها در انجام پرواز حجاج و خط و نشان کشیدن برای ایران ایر مبنی بر اینکه این شرکت هواپیمایی باید به تنهایی و با هواپیمایی ملکی نسبت به انتقال و جابه جایی حجاج اقدام کند، ایران ایر انجام برخی از پروازهای خارجی خود را به سایر شرکت‌ها از جمله قشم ایر واگذار کرد. اما از آنجایی که هواپیمای ایرباس 300-600 قشم ایر از استانداردهای مورد نظر «سافا» برخوردار نبود در فرودگاه پاریس زمین گیر شد.

چند روز گذشته هواپیمای قشم ایر تحت کال ساین ایران ایر که ماموریت جابه جایی مسافران شرکت هواپیمایی ایران ایر را داشت،‌ طبق تشخیص کمیته بازرسی و ایمنی هوایی اتحادیه اروپا (سافا) به دلیل نقص فنی- مهندسی در فرودگاه شاردوگل پاریس زمین گیر شد و اجازه انجام پرواز به این هواپیما را ندادند.

هر چند که این هواپیما 30 جولای پس از سوخت‌گیری در آنکارا به تهران بازگشت اما این غفلت سازمان هواپیمایی کشوری و این شرکت هواپیمایی برای رعایت استانداردهای سافا باعث تحمیل هزینه‌های گزاف به صنعت هوانوردی کشورمان شد.

مقصود اسعدی سامانی،  دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در این باره اظهار داشت: کمیته بازرسی و ایمنی هوایی اتحادیه اروپا (سافا) براساس مقررات مشخص این نهاد تمام هواپیماهایی که وارد کشورهای عوض اتحادیه اروپا می‌شود را بازرسی می‌کند و اگر هواپیمایی مقررات سافاچک را نداشته باشند،‌ می‌تواند به آن هواپیما اجازه پرواز ندهد.     

وی ادامه داد: اگر هواپیمایی براساس نظر سافا صلاحیت پرواز را نداشته باشد یا پرواز آن خطرناک باشد،‌ اجازه پرواز نخواهد داشت.       

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه از نظر این کمیته هواپیمای قشم ایر دچار ایراداتی بود، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که تحریم ها برای شرکت‌های هواپیمایی ایجاد کرده، معمولا در فرودگاههای اروپایی از ارایه خدمات به ناوگان ایرانی خودداری می‌شود به همین دلیل قطعه مورد نیاز هواپیمای قشم ایر از تهران تامین و به فرودگاه پاریس ارسال شد.     

نکته قابل تامل در این موضوع این است که استانداردهای سافا برای تمام فعالان صنعت هوانوردی به ویژه مدیران شرکت‌های هواپیمایی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری آشکار و قابل دسترس است اما با این وجود هنوز هم از رعایت این استانداردهای مشخص و معلوم غفلت می‌شود و همین غفلت باعث تحمیل هزینه‌های قابل توجه به ایرلاین‌های درگیر موضوع و سرگردانی مسافران می‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز