خبرگزاری کار ایران

راهکار صنعت برق برای عبور از فصل گرما

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۶۷۱

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مدیریت توأمان عرضه و تقاضا امسال به طور شفاف و قابل سنجش محقق شد و مایه افتخار است که با هماهنگی خوب همکاران در شرکت توانیر، شرکت مدیریت شبکه، شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو شاهد آرامش شبکه برق کشور در فصل تابستان هستیم.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محمدحسن متولی‌زاده" در پنجمین گردهمایی مدیریت مصرف در صنعت برق که از طریق ارتباط تصویری با مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق کشور برگزار شد، عملکرد صنعت برق کشور در تابستان امسال که رضایت مردم و مسئولان را به همراه داشت، موجب افتخار دانست و افزود: این در حالی‌است که امسال محدودیت‌های گسترده‌تری نسبت به سال قبل برای شبکه  پیش‌بینی می‌شد و تولید واحدهای حرارتی نیز با کاهش روبرو بود.

مدیرعامل توانیر درعین حال با اشاره به احتمال افزایش دما طی هفته آینده، بر حفظ آمادگی مجموعه برق کشور، برنامه‌ریزی وکنترل‌های دقیق در این خصوص تاکید کرد.

وی گزارش همکاران شرکت مدیریت شبکه برق ایران را حاکی از هموار شدن منحنی پیک بار طی دوره گرم امسال و تلاش اثربخش مجموعه برق کشور دانست و افزود: امسال به طور روشن، شفاف و قابل سنجش، مدیریت توأمان عرضه و تقاضا محقق شد و به‌طور حتم عملکرد بهتری را نیز در آینده شاهد خواهیم بود.

متولی‌زاده، مستندسازی دستاوردهای صنعت برق در تابستان امسال، همچنین انعکاس عملکرد دستگاه‌های دولتی و بخش‌های صنعتی، کشاورزی و غیره از جمله همکاری مردم با برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی و مقایسه با عملکرد کشورهای پیشرو را از سوی روابط عمومی شرکت توانیر و روابط عمومی‌های صنعت برق مورد تاکید قرار داد.

در ادامه این نشست که معاونان و مدیران ارشد شرکت توانیر، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه و مدیران عامل صنعت برق تهران حضور داشتند، نماینده شرکت مدیریت شبکه ضمن قدردانی از دست اندرکاران برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مدیریت مصرف، بیشترین کاهش مصرف بابت طرح‌های بزرگ ذخیره عملیاتی را 562 مگاوات در 27خرداد گذشته و 435 مگاوات در روز پیک عنوان کرد و گفت: بیشترین میزان صرفه‌جویی این طرح در بخش انرژی معادل 2246 مگاوات ساعت و در روز پیک (31تیر) 1740 مگاوات ساعت به ثبت رسید.

وی الزامات طرح‌های مدیریت مصرف از منظر راهبری شبکه را شامل پیک‌سایی، ثبت روزانه مقادیر مدیریت مصرف و افزایش سهم بارهای قابل کنترل دانست و کاهش ذخیره شبکه، کاهش حاشیه امنیت در گلوگاه‌های شبکه، نزدیک شدن پیک روز و شب و مسایل واحدهای برق‌آبی را از مشکلات هموار نبودن منحنی بار عنوان کرد.

نماینده شرکت مدیریت شبکه همچنین افزود: با توزیع زمانی و مکانی بهتر مقادیر مدیریت مصرف می‌توان بدون کاهش بیشتر انرژی، منحنی بار هموارتری ایجاد کرد.

ارایه عملکرد شرکت‌های برق در این نشست حاکی از مبادله 7700 تفاهم‌نامه با 3400 واحد صنعتی و 3300 واحد کشاورزی و مشارکت 120 هزار مشترک از مجموع 340 هزار مشترک کشاورزی بوده است.

بر اساس گزارش ارایه شده در این نشست، بیشترین میزان صرفه‌جویی انرژی 51 هزار مگاوات ساعت است که در هفته پانزدهم انجام شد و 3874 مگاوات از ظرفیت شبکه را آزاد کرد.

در ادامه این نشست که از طریق ویدیوکنفرانس انجام شد، مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع از استان‌های خوزستان، خراسان، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، یزد، مرکزی، آذربایجان، اصفهان و قم خلاصه‌ای از عملکرد و نتایج برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی در حیطه عملکرد شرکت را تشریح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز