خبرگزاری کار ایران

سیدحمید پورمحمدی تاکید کرد:

عزم جدی دولت برای احیا و بازسازی بافت فرسوده مسجد سلیمان

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۴۵۷

در پی زلزله اخیر مسجد سلیمان معاون سازمان برنامه و بودجه ضمن حضور در مناطق زلزله‌زده و گفتگو با مردم و مسئولان خسارات‌ وارده به مردم و نحوه جبران آن را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا، سیدحمید پورمحمدی در جلسه ستاد بحران مسجد سلیمان بیان کرد: امروز موضوع تامین منابع مالی برای باز سازی۱۴۰۰ واحد مسکونی شهری و ۹۰ واحد مسکونی روستایی آسیب دیده از زلزله در دستور کار هیات وزیران است و قرار است دولت با ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۹۳ میلیارد تومان کمک از محل بودجه عمومی بازسازی و مرمت ۱۴۰۰ واحد مسکونی مسجد سلیمان را آغاز کند.

وی ضمن بیان حمایت های وزارت نفت در قالب ۵۱ میلیارد تومان کمک مازاد بر تعهد و همچنین فروش ساختمانهای متعلق به این وزارتخانه و صرف منابع مالی حاصله به تکمیل واحد های  مسکونی باقی مانده نیمه تمام از اهتمام این وزارتخانه و بخصوص شخص وزیر نفت در کمک به مسجد سلیمان تشکر کرد.

پورمحمدی همچنین اظهار کرد: در اقدام قابل تقدیر دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران موافقت خود را برای تامین تا ۷۶ هکتار زمین برای ساخت منزل برای آسیب دیدگان از زلزله اعلام کرده است.

پورمحمدی ضمن ابلاغ سلام رییس جمهور و اعضای دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به اهالی مسجد سلیمان گفت دولت عزم جدی دارد که ده هزار واحد مسکونی باقی مانده از بافت فرسوده مسجد سلیمان را بازسازی کند برای این منظور تفاهم لازم بین سازمان برنامه و بودجه  کشور و بنیاد مسکن و استاندار خوزستان صورت گرفته است. بر اساس این تفاهم سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب تبصره ۱۸ منابع مالی لازم برای این اقدام را فراهم می کند و بنیاد مسکن مسئولیت  اجرایی این کار را عهده دار خواهد بود و مقامات محلی نیز زیرساخت های لازم را فراهم می کنند و استاندار نیز همه  اختیارات خود را برای موفقیت این پروژه بکار خواهد بست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز