خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

پیش‌بینی افزایش عملکرد تولید برگ سبز چای به بیش از ۷ تن در هکتار/ پرداخت تسهیلات با سود ۴ درصد برای احیای باغ‌های رها شده

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۴۱۷

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری عملکرد تولید برگ سبز چای در کشور به بیش از ۷ تن در هکتار افزایش پیدا کند، اظهارکرد: تسهیلات با سود ۴ درصد از محل صندوق توسعه صنعت چای برای احیای باغات رها شده پرداخت می‌شود.

حبیب جهانساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیش از ۵ هزار هکتار باغ چای رها شده قابل احیاء در کشور داریم، ‌اظهار کرد: احیای این باغ‌ها همراه با عملیات به‌زراعی، تولید چای در کشور را به ۳۵ هزار تن افزایش خواهد کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته میزان عملکرد تولید برگ سبز چای در هر هکتار حدود ۶ تن بود که پیش‌بینی می‌شود امسال به بیش از ۷ تن در هکتار افزایش پیدا کند.

به گفته جهانساز؛‌ در صورت به‌زراعی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری، افزایش عملکرد تولید در باغ‌های چای کشور به ۱۰ تا ۲۵ تن در هر هکتار امکان‌پذیر است.

وی میزان به‌زراعی باغ‌های در سال گذشته را ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار عنوان کرد.

جهانساز پیش بینی کرد: سطح به‌زراعی باغ‌های در سال‌ جاری به بیش ۶ هزار هکتار برسد.

وی از پرداخت تسهیلات کم بهره برای احیاء باغ‌های رها شده و به‌زراعی باغ‌ها خبر داد.

جهانساز گفت: تسهیلات با سود ۴ درصد به کشاورزانی که خواستار احیای باغ‌های رها شده و به‌زراعی هستند پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور شرط بازگشت تمام باغ‌های رها شده به چرخه تولید را ادامه حمایت دولت از چایکاران دانست.

جهانساز با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی قیمت خرید برگ سبز چای از کشاورزان در سال جاری نسبت به سال گذشته، تاکید کرد: در صورت ادامه حمایت دولت از چایکاران حداکثر تا ۴ سال آینده هیچ باغ چای رها شده در کشور نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز