خبرگزاری کار ایران

قبادیان:

باید زبان دانشگاه را به صنعت ترجمه کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۰۸۷

معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: زبان صنعت با دانشگاه متفاوت است ولی ما می‌توانیم زبان دانشگاه را به صنعت ترجمه کنیم.

به گزارش ایلنا، برات قبادیان در نشست شورای سیاست‌گذاری راهبری آموزش پژوهش و فناوری صنعت و معدن و تجارت که با حضور نمایندگان مختلف از دانشگاه‌ها برگزارشد، درباره این هم اندیشی گفت: شورای سیاستگذاری راهبری آموزشی فناوری پژوهشی و بهره‌وری در وزارت صنعت تشکیل شده که دبیرخانه این شورا اداره کل آموزش و پژوهش معاونت آموزشی است که به صورت معمول هر سه ماه یک‌بار درباره مسائل کلان آموزشی-پژوهشی تشکیل جلسه می‌دهد.

قبادبان درباره تفاوت این نشست با دیگر نشست‌های شورای سیاستگذاری آموزشی پژوهشی و فناوری گفت: تفاوت این نشست با نشست‌های دیگر در ارائه طرح تاپ است.

قبادیان طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار تاپ را به عنوان یکی از طرح‌های اصلی و زیربنایی وزارت صمت در سال ۹۸ معرفی کرد و گفت:‌ طرح تاپ از ابتدای امسال با راه‌اندازی سامانه تاپ در کشور اجرایی شد و هدف اصلی این طرح توسعه دانش بنیان بنگاه‌ها از طریق بهره مندی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارتقاء سطح مهارت فارغ التحصیلان مشمول خدمت سربازی تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه با هدف کاربردی شدن دانش و یافته‌های جدید علمی فناوری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است.

وی ارتقاء توان فنی و مهندسی بنگاه‌های صنعتی معدنی و تجاری و ظرفیت‌سازی اشتغال از طریق خلق ارزش افزوده جدید و تامین اجتماعی زایشی و پایدار را از دیگر اهداف اصلی طرح تاپ برشمرد.

معاون آموزش پژوهش و فناوری وزارت صمت اجرای طرح تاپ را در سه بخش معرفی کرد، گفت: دانش‌آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه‌های اقتصادی بگذرانند، دانشجویان تحصیلات تکمیلی که تمایل دارند پایان نامه‌های خود را به‌صورت مسئله محور انجام دهند همچنین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که مایلند در قالب طرح پسادکترا صنعتی فرصت مطالعاتی در بنگاه‌های صنعتی و معدنی انجام پروژه‌های مستقل یا مشترک فعال کنند اجرا می‌شود.

معاون آموزشی پژوهشی و فناوری وزارت صمت همچنین گفت: سال ۹۸ سال پایلوت اجرای طرح تاپ است تا بتوانیم ایرادات آن را برطرف کنیم تا به‌صورت ملی و در سراسر کشور این سامانه و این طرح اجرا خواهد شد. سامانه تاپ در حال حاضر از طریق دو دامنه www.iranetop.ir و top.mim.gov.ir در دسترسی عموم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز