خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران:

حذف صفر از پول ملی، بدون اصلاحات ساختاری بی‌فایده است

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۸۲۶

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: حذف صفر از پول ملی کشور باید به همراه برخی اصلاحات بنیادی در ساختار اقتصادی پولی و مالی کشور باشد. این که بخواهیم فقط به اثرات روانی این اتفاق دلخوش کنیم هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد.

حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تصمیم دولت مبنی بر حذف 4 صفر از پول ملی گفت: نمی‌توان در این خصوص به صورت تک بعدی اظهار نظر کرد اما واضح است که اگر این اقدام به همراه برخی اصلاحات در ساختار اقتصادی نباشد یک اقدام بیهوده و هزینه‌زا است و ما فقط اسکناس‌های خود را تغییر دادیم و نرم افزارهای بانکی را دوباره برنامه نویسی کردیم.

وی تصریح کرد:حذف صفر از پول ملی کشور باید به همراه برخی اصلاحات بنیادی در ساختار اقتصادی پولی و مالی کشور باشد. این که بخواهیم فقط به اثرات روانی این اتفاق دلخوش کنیم هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد شاید در کوتاه مدت اثرگذار باشد و حتی تورم را کنترل کند اما به طور حتم پس از چند ماه دوباره به شرایط قبل بازخواهیم گشت و حتی امکان دارد شرایط بدتر شود.

سلاح ورزی با اشاره به سابقه حذف صفر از پول ملی در کشورهای مختلف گفت:تعداد زیادی از کشورها عمدتا برای کنترل تورم و جلوگیری از سقوط ارزش پول دست به این اقدام زدند اما تعداد محدودی در این زمینه موفق بودند که آخرین آن ترکیه بود. این کشور همزمان با حذف صفر بلافاصله اصلاحات اقتصادی را آغاز کرد که مهمترین آن خروج دولت از تصدی‌گری و مدیریت بخش‌های مختلف اقتصادی بود به طوریکه اکنون دولت ترکیه کمترین نقش اجرایی را در اقتصاد دارد و فقط یک سیاست‌گذار است. نکته دیگر سیاست بازار است که در ایران مهمترین وجه آن قیمت ارز است باید دید آیا دولت اجازه می‌دهد بازار خود قیمت ارز را مشخص کند یا خیر.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان تصریح کرد: به هر حال اکنون نمی‌توان موافق یا مخالف این امر نظر داد و باید منتظر ماند تا جزئیات اعلام شود و مشخص شود چگونه قرار است این اصلاح اقتصادی صورت بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز