خبرگزاری کار ایران

مهار گازهای فلر در تولید برق

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۸۱۶

مدیران پژوهشگاه نیرو و پژوهشگاه صنعت نفت در نشستی مشترک، زمینه‎های توسعه همکاری‌‌های فنی، مطالعاتی و پژوهشی دو طرف را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا، حمید چیت چیان، مشاور عالی پژوهشگاه نیرو به برنامه‌ریزی‌های وزارت نفت در زمینه جمع‌آوری گاز‌های فلر و استفاده اقتصادی از آن‌ها نیز اشاره کرد و گفت:پیش از این برنامه‌ریزی‌ها در زمینه گاز‌های فلر، در مجموع 11 میلیارد متر مکعب گاز فلر را در بر می‌گرفته و با توجه به آمار‌های بدست آمده حدود 5 میلیارد متر مکعب دیگر از این گاز وجود دارد که تصمیم داریم برای این بخش، مصرف اقتصادی، فنی و منطقی پیدا کنیم.

چیت‌چیان با اشاره به سابقه همکاری‌ها دو پژوهشگاه ، افزود: یکی از موضوعاتی که مورد بررسی طرفین قرار گرفته، استفاده از گاز‌های فلر در تولید برق است که در این زمینه تحقیقات فنی، اقتصادی و زیست محیطی انجام و خوشبختانه نتایج ارزشمندی حاصل شده است.

وی ادامه داد: از یک‌سو محصول این فعالیت، برق خواهد بود که از مباحث محوری وزارت نیرو است و از سوی دیگر، استفاده از گاز‌های فلر از چالش‌های حوزه نفت است، بنابراین درصدد جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد تسهیلات در دو وزارت‌خانه در این جهت می‌باشیم.

وی تعامل پژوهشگاه ها و مراکز دانشگاهی را برخوردار از اهمیت بسیار بالا دانست کرد و گفت: فعالیت پژوهشی را باید یک زنجیره دانست که یک سمت آن دانشگاه‌ها و سمت دیگر آن به بخش خصوصی متصل می‌شود و میان این دو بخش حلقه‌هایی وجود دارد که تکمیل کننده مراحل قبلی می‌باشند که مراکز تحقیقات دولتی را می‌توان جزو این بخش به حساب آورد.

چیت چیان در همین راستا تصریح کرد: در دنیا کشورهایی که تمام اقتصاد آن‌ها مبتنی بر بخش خصوصی است خود را بی‌نیاز از ایجاد و تاسیس پژوهشگاه‌های دولتی نمی‌دانند، ما نیز همانند دیگر کشور‌ها، به این شرکت‌ها نیاز‌ داریم، که در این میان پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند نقش و رسالت مهمی را در تکوین و توسعه اقتصاد ملی و فناوری ملی بر عهده داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز