خبرگزاری کار ایران

بی‌بی‌سی گزارش داد؛

بوئینگ اهتمام کافی برای رفع نقص بوئینگ مکس را ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۸۵۷

مهندس شرکت بوئینگ معتقد است کاهش هزینه‌ها توسط شرکت بوئینگ باعث به وجود آمدن فاجعه برای این هواپیما شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، مهندس سابق شرکت بوئینگ در مورد تعمیرات هواپیمای سری بوئینگ مکس گفت:‌ «بوئینگ مبلغ مالی کافی و همینطور اراده محکمی برای رفع نقص هواپیمای بوئینگ ندارد».

«آدام دیکسون» مهندس شرکت بوئینگ که به مدت ۳۰ سال در این شرکت کار کرده است و در آخرین پروژه خود روی بوئینگ ۷۳۷ مکس فعالیت می‌کرد، معتقد است کاهش هزینه‌ها توسط شرکت بوئینگ باعث به وجود آمدن فاجعه برای این هواپیما شده است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از دو حادثه مرگبار در اندونزی و اتیوپی با ۱۵۷ و ۱۸۹ کشته در طول مدت شش ماه توسط دولت آمریکا زمین‌گیر شد و اجازه پرواز نیافت.

وی در این مورد گفت:‌ «بوئینگ بر کاهش هزینه‌ها بیش از پیش اصرار می‌ورزید در حالیکه این هواپیما به زمان بیشتری برای تکامل خود نیاز داشت».

«ویلیام لازونیک» کارشناس اقتصاد حمل و نقل در این‌باره گفت:‌ «اگر شما به عنوان یک سازنده هدفتان تنها اضافه شدن ارزش سهامتان باشد مشخص است که سیستمی مبنی بر پول به جای یک نظام اخلاقی و علمی شکل خواهد گرفت».

اصلاحات اخیر بوئینگ روی این هواپیما به گفته بسیاری از کارشناسان برای رفع نقص این هواپیما کافی نیست و شبیه‌ساز ارائه شده برای اصلاح این هواپیما عملیاتی نیست.

پیش از این روزنامه «نیویورک تایمز» در این‌باره نوشته بود: «این شبیه‌ساز اصلاح شده توسط خود بوئینگ ساخته نشده است و مطابق با زیرساخت‌های هواپیماهای بوئینگ نیست».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز