خبرگزاری کار ایران

آیا ساعت‌های هوشمند ارزش خرید دارند؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۹۰

تکنولوژی چند دهه گذشته با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت بوده طوری‌که به‌صورت کاملا محسوس در زندگی انسان‌ها وارد شده و آنها را درگیر کرده است.

یکی از دغدغه هایی که در برخورد با تکنولوژی های نو ، وجود دارد اینست که آیا ارزش پول دادن را دارد یا نه؟ این سوال در رابطه با ساعت‌های هوشمند کاملا صدق می‌کند که آیا یک ساعت هوشمند واقعا ارزش خرید را دارد یا بهتر است از همان ساعتهای سنتی استفاده کنیم؟

این مطلب به صورت مختصر و مفید به این سوال می پردازد.

ساعت‌های هوشمند : مزایا و معایب

آیا ساعت‌های هوشمند ارزش خرید دارند؟

اینگونه ساعت‌ها، با وجود اینکه دارای ابعاد کوچک و قابل قبولی می باشند ولی علاوه بر نمایش زمان، دارای امکانات بسیار زیادی می باشند. البته با توجه به نوع، مدل و قیمت ساعت، امکانات آن نیز متفاوت خواهد بود به طوریکه برخی از آنها با اتصال به گوشی موبایل توانایی برقراری تماس، ارسال و دریافت پیامک، مشاهده آلار‌م‌ها و ... را دارند . برخی دیگر که قابلیت نصب سیم کارت دارند به صورت مستقل از گوشی، قابلیت‌های ذکر شده را ارائه می دهند.

علاوه بر موارد عنوان شده، قابلیت‌های سلامتی و ورزشی این ساعتها نیز بسیار جذاب است. به عنوان مثال اندازه گیری ضربان قلب، اندازه گیری فشار خون، محاسبه کالری مصرفی در حین فعالیت‌های ورزشی، گام شمار تنها بخشی از مزایای یک ساعت هوشمند به حساب می آید.

با وجود تمام مزایایی که ذکر شد ، این‌گونه ساعت‌ها دارای نقاط ضعفی نیز می باشند. از جمله معایب این دستگاه‌ها میتوان به شارژدهی ضعیف باتری، جایگزینی با نسخه‌های جدید، هزینه بالا در برخی مدل‌ها و کوچک بودن صفحه نمایش برای برخی از قابلیت‌ها اشاره کرد.

ساعت‌های سنتی: مزایا و معایب

آیا ساعت‌های هوشمند ارزش خرید دارند؟

این ساعتها، با توجه به اینکه به نسبت ساعتهای هوشمند دارای تکنولوژی ساده تری هستند لذا از جهت ظاهر و قیمت دارای تنوع بسیار بالایی می باشند و بهافراد شیک پوش ، قدرت انتخاب بیشتری می دهند. علاوه بر این ، با توجه به سطح امکانات ، امکان خرابی یک ساعت مچی سنتی بسیار پایین تر از یک ساعت هوشمند می باشد.

مسلما مهمترین عیب اینگونه ساعتها ، کم بودن امکانات آنها می باشد زیرا اغلب آنها فقط زمان ، تاریخ و ویژگی های جزئی دیگری ارائه می دهند که برای افرادی که تمایل دارند با تکنولوژی روز همگام شوند ، خوشآیند نیست.

نتیجه گیری

در صورتیکه تمایل دارید با تکنولوژی همراه باشید و توقع شما از ساعت بیش از نمایش زمان و تاریخ است پس احتمالا یک ساعت هوشمند بیشتر شما را خوشحال می کند ولی اگر زیبایی و سادگی ساعت برای شما اولویت است به احتمال زیاد یک ساعت مچی عقربه ای زیبا با روحیات شما سازگارتر است.

www.adsearch.ir

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز