خبرگزاری کار ایران

احتمال افزایش قیمت نفت در پی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۲۵

کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا احتمالا افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، با کاهش رشد اقتصادی اروپا و تصمیم نهایی بانک مرکزی این کشور برای پایین آوردن میزان نرخ بهره احتمال افزایش رشد اقتصادی و در نتیجه تقاضای بیشتر برای خرید نفت به وجود خواهد آمد.

این در حالیست که در هفته آینده بانک مرکزی آمریکا به احتمال زیاد نرخ بهره را کاهش خواهد داد که اولین بار در دهه گذشته خواهد بود.

«تری ساندون» سیاستگذار بانک «ولث اند منیجمنت» آمریکا در این مورد به وال استریت ژورنال گفت: «شواهد نشان می‌دهد که رشد اقتصاد جهانی روند کاهشی دارد و یکی از علت‌های اصلی آن کاهش رونق اقتصادی در اروپاست.»

«ماریو دراگی» در یک کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت:‌ «ما به اهداف خود در مورد نرخ تورم نرسیده‌ایم.»

در همین زمان با کاهش نرخ بهره توسط اتحادیه اروپا و کاهش ارزش یورو، فشار بیشتری به فدرال رزو وارد خواهد آمد. به این معنی که فدرال رزرو نیز مجبور است که نرخ دلار را برای رقابت‌پذیری بیشتر با یورو پایین بیاورد که یکی از راه های آن کاهش نرخ بهره خواهد بود.

دونالد ترامپ در موافقت با اقدام‌های ماریو دراگی گفت:‌ «ما باید یک ماریو دراگی در منصب ریاست فدرال رزرو داشته باشیم.»

در بین برخی دیگر از کشور ها همچون اندونزی،  هند و مالزی شاهد کاهش نرخ بهره بوده ایم. «مورگان استنلی» معتقد است که کاهش نرخ‌های بهره تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

سازمان انرژی جهانی در آمار خود کاهش ۷۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت را نشان داد که در سایه کاهش تولید به دنبال طوفان در خلیج مکزیک بود.

سیاستگذار «بی‌ان پی» معتقد است:‌ «سرعت تقاضای جهانی نفت رابطه مستقیمی با نرخ بهره خواهد داشت و بازار نیازمند یک کاتالیزور برای افزایش تولید جهانی است که کاهش نرخ بهره نیز می‌تواند عامل مهمی برای آن باشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز