خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در سازمان بنادر در گفت‌وگو با ایلنا:

کشتی شباهنگ آلودگی دریایی نداشت/ خدمه کشتی امشب وارد کشور می‌شوند/ علت سانحه هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۹۲۲

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه خدمه کشتی شباهنگ امشب وارد کشور می‌شوند، گفت: در حال حاضر گفته می‌شود دلیل این سانحه آبگرفتگی است اما تا زمانی که با پرنسل و خدمه کشتی مصاحبه نشود و شواهد و قرائن بررسی نشود نمی‌توان علت دقیق سانحه و دلیلی که باعث غرق شدن این کشتی شده را اعلام کرد.

علیرضا خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت خدمه کشتی شباهنگ اظهار داشت : طبق آخرین اخبار خدمه این کشتی مغروقه امشب وارد کشور خواهند شد اما تاریخ دقیق را مرجع رسمی و مالک کشتی باید اعلام کند.

وی درباره بیمه این کشتی گفت: معمولا اغلب شناورهای کشورمان بیمه هستند و پرداخت هزینه بیمه یک روند اداری دارد که باید این روند طی شود.

  مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی با اشاره به دلیل غرق شدن کشتی شباهنگ اظهار داشت: در حال حاضر گفته می‌شود دلیل این سانحه آبگرفتگی است اما تا زمانی که با پرنسل و خدمه کشتی مصاحبه نشود و شواهد و قرائن بررسی نشود نمی توان علت دقیق سانحه و دلیلی که باعث غق شدن این کشتی شده را اعلام کرد.

 خجسته درباره میزان خسارت براورد شده گفت: ارزش روز شناور هنوز تعیین نشده است و ارزش بار را هم گمرک باید اعلام کند در مجموع میزان خسارت را تا چند روز آینده مالک کشتی و شرکت بیمه اعلام خواهد کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه بار کشتی آلایندگی نداشته و بنابراین تا این لحظه گزارشی از الودگی دریایی اعلام نشده است.

مدیرکل حفاظت و ایمنی دریانوردی افزود: مالک کشتی و بیمه تصمیم می گیرند که چه شرکتی و به چه نحوی موضوع آزادسازی این مغروقه را انجام دهد و آن را از آب بیرون بکشد. هم شرکت ایرانی و هم شرکت‌های روس و آذری می‌توانند اقدام به این کار کنند.   

کشتی شباهنگ متعلق به بخش خصوصی کشورمان  روز گذشته در آب‌های آذربایجان غرق شد. این کشتی حامل 900 تن کاشی و سرامیک بود که از بندر انزلی کشورمان به مقصد بندر مخاج قلعه روسیه در حرکت بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز